Επιλογή Σελίδας



Του Δημήτρη Μπίζα

Ο Lewis Hamilton έγινε έξι φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής της Formula 1, την ώρα που ο Valtteri Bottas πανηγύρισε την 7η νίκη της καριέρας του στο Grand Prix των Ηνωμένων Πολιτειών.

Στην εκκίνηση, ο Bottas κρατήθηκε πρώτος, με τον Verstappen δεύτερο, την ώρα που οι δύο Ferrari έπεσαν πίσω.

Ο Hamilton κατάφερε να μείνει 5ος και να περάσει τις δύο Ferrari για να ανέβει 3ος μέχρι το τέλος του πρώτου γύρου.

Ο Vettel, αντιθέτως, έχανε συνεχώς χρόνο και θέσεις, πέφτοντας 7ος, παραπονούμενος για υποστροφή. Norris και Ricciardo τον πέρασαν εύκολα.

Στα πρώτα στάδια του αγώνα, η μοναδική μάχη ήταν για την 5η θέση, ανάμεσα σε Norris και Ricciardo, με τον Vettel πίσω να συνεχίζει να δυσκολεύεται να βρει πρόσφυση από τα εμπρός ελαστικά.

Στον 8ο γύρο, ο Γερμανός εγκατέλειψε όταν έσπασε η πίσω δεξιά ανάρτηση της SF90, πιθανόν και από τα άπειρα σαμαράκια και τα άτσαλα πατήματα στα kerbs.

Στο μεσοδιάστημα, ο Norris έχασε την θέση του από τον Ricciardo, ενώ πλέον στη δεκάδα είχε μπει ο Raikkonen.

Μπροστά, ο Hamilton είχε πλησιάσει στο δευτερόλεπτο τον Verstappen για τη 2η θέση.

Ο Ολλανδός, όμως, «τράβηξε» πρώτος, και μπήκε για τη σκληρή γόμα στον 13ο γύρο. Απάντησε στον αμέσως επόμενο γύρο ο Bottas, για να καλύψει το undercut, και έβαλε κι αυτός τη σκληρή. Βγήκε μπροστά από τον αντίπαλό του.

Ο Hamilton έμενε έξω για να μεγιστοποιήσει το πρώτο του stint και να πάει σίγουρα σε μία αλλαγή. Υπήρχαν αμφιβολίες αν οι Bottas-Verstappen θα άντεχαν με ένα stop.

Στον 20ο γύρο, ήταν η σειρά του Leclerc να αλλάξει τη μέση για μία σκληρή γόμα.

Στο midfield, ο Ricciardo συνέχιζε να έχει μάχη με τον Norris μετά τα pit stops τους, ενώ ο Perez με τη σκληρή προσπαθούσε να κάνει όσους περισσότερους γύρους μπορεί, έχοντας εκκινήσει από το pitlane.

Στον 24ο γύρ, η Mercedes κάλεσε τον Hamilton για τη δική του αλλαγή, εκείνος αρνήθηκε θέλοντας να καθυστερήσει τον Bottas, όμως ο Φινλανδός πέρασε εύκολα και έτσι ο Βρετανός μπήκε στον 25ο γύρο, για τη σκληρή γόμα.

Ο Hamilton έπρεπε να αντέξει ως το τέλος, όπως του τόνισε κι η ομάδα στο team radio. Ήταν ένας αγώνας διαχείρισης για τον ίδιο, που θα έπρεπε να κάνει υπομονή και να οδηγεί σε έναν σταθερό ρυθμό, για να περάσει τους Bottas-Verstappen όταν θα έμπαιναν για τις δικές τους αλλαγές, και να μείνει μπροστά.

Στον 35ο γύρο, ο Verstappen ήταν και πάλι ο πρώτος που θα έκανε pit stop, βάζοντας φρέσκο σετ μέσης. Και δεν άργησε να αντιδράσει ο Bottas.

Όταν και οι δύο ήταν ξανά στην πίστα, ο Hamilton ήταν πρώτος, ο Bottas κρατήθηκε μπροστά από τον Verstappen και 9,6 δλ. πίσω από τον teammate.

Φυσικά, ο Bottas, με φρέσκο σετ μέσης γόμας, μάζευε ταχύτητα τη διαφορά από τον Hamilton.

Πίσω, ο Albon έκανε το comeback του μετά την επαφή που είχε με τον Sainz στην αρχή του αγώνα, και ήταν 5ος μέχρι τον 38ο γύρο.

Στην μάχη της πρωτοπορίας και πάλι, ο Hamilton επωφελήθηκε από την κίνηση μπροστά του και κέρδισε 2-3 δευτερόλεπτα έναντι του Bottas, διατηρώντας τη μεταξύ τους διαφορά στα 4 δλ. σταθερά για αρκετούς γύρους.

Από τον 43ο γύρο και μετά άρχισε ξανά ο Φινλανδός να μειώνει τη διαφορά, αλλά με μόνο έπαθλο τη νίκη, αφού ο τίτλος θα κατέληγε στον Hamilton όσο ο ίδιος δεν έπεφτε 9ος με κάποιο τρόπο.

Με πέντε γύρους να μένουν, ο Bottas ήταν πλέον στο DRS του Hamilton, την ώρα που ο Verstappen είχε το καλύτερο γυρολόγιο.

Τα «ασημί βέλη» έδωσαν μία σκληρή, αλλά δίκαιη μάχη, μέχρι ο Bottas να πάρει ξανά την πρωτοπορία του αγώνα, τον οποίο και τελικά κέρδισε.

Ο μεγάλος πρωταγωνιστής όμως ήταν ο Lewis Hamilton, που έγινε έξι φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής με τη 2η θέση!

Ο Verstappen έμεινε τρίτος, ο Leclerc με τον Albon έκλεισαν την πρώτη πεντάδα.

Τη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Ricciardo, Norris, Sainz, Hulkenberg, Perez. Ο Kvyat είχε επαφή με τον Perez στη μεταξύ τους μάχη όταν πέρασε τον Μεξικανό, κι οι αγωνοδίκες έκριναν ότι έπρεπε να δοθεί 5 δλ. ποινή στον Ρώσο, θέτοντάς τον εκτός δεκάδας.

Βαθμολογία οδηγών

  1. L. Hamilton 380
  2. V. Bottas 314
  3. C. Leclerc 247
  4. M. Verstappen 235
  5. S. Vettel 230
  6. A. Albon 84
  7. C. Sainz 80
  8. P. Gasly 77
  9. D. Ricciardo 46
  10. S. Perez 43
  11. L. Norris 41
  12. N. Hulkenberg 37
  13. D. Kvyat 35
  14. K. Raikkonen 31
  15. L. Stroll 21
  16. K. Magnussen 20
  17. R. Grosjean 8
  18. A. Giovinazzi 4
  19. R. Kubica 1
  20. G. Russell 0

Βαθμολογία κατασκευαστών

  1. Mercedes 694
  2. Ferrari 477
  3. Red Bull 366
  4. McLaren 121
  5. Renault 83
  6. Toro Rosso 65
  7. Racing Point 64
  8. Alfa Romeo 35
  9. Haas 28
  10. Williams 1

Πηγή: 4 Τροχοί

Pin It on Pinterest

Shares
Share This