Επιλογή Σελίδας



Της Νίκης Μπάκουλη

Έμεναν έξι γύροι για να ολοκληρωθεί το Grand Prix στη Βραζιλία, όταν η Ferrari κατάφερε να βρει έναν ακόμα κακό λόγο, να γίνει τίτλος. Κατ’ αρχάς, θα ήθελα να θυμηθείς πως η μάζωξη των καλύτερων οδηγών στο Autódromo José Carlos Pace ήταν η προτελευταία για τη φετινή σεζόν του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1, που ‘χει κριθεί (με πρωταθλητή οδηγών τον Λιούις Χάμιλτον και κατασκευαστών τη Mercedes).

Οι Σαρλς Λεκλέρκ και Σεμπάστιαν Φέτελ ήταν στις κορυφαίες θέσεις, όταν βρέθηκαν δίπλα, δίπλα και έγινε αυτό.

Δηλαδή, ήταν άλλη μια Κυριακή για την ιταλική ομάδα που αρχικά φαινόταν να στηρίζει τον Φέτελ έναντι του Λεκλέρκ, μετά έχασε τον αριθμό των λανθασμένων στρατηγικών αποφάσεων, μεσολάβησαν και κάποια προβλήματα με τα μονοθέσια, πριν το ‘στρώσει’ και έλθουν κάποιες καλές θέσεις. Ώσπου ο Χάμιλτον έληξε την όποια αισιοδοξία, στο Μεξικό.

Χωρίς λοιπόν, να ‘χουν να κερδίσουν (ή να χάσουν) κάτι οι ‘ομόσταυλοι’ ξεσπάθωσαν και τελικά, συγκρούστηκαν μεταξύ τους, για να τεθούν αμφότεροι νοκ άουτ. Ο Γερμανός προσπάθησε να περάσει τον Μονεγάσκο στην τρίτη στροφή, από τα δεξιά και τον ‘βρήκε’ στην μπροστινή δεξιά ρόδα -διαλύοντας και τη δική του αριστερή.

Κάποιοι είπαν πως έφταιγε ο Φέτελ, που άλλαξε λωρίδα καταμεσής της τελικής ευθείας και ‘πίεσε’ τον Μονεγάσκο, που νωρίτερα έζησε ανάλογη στιγμή με τον Λάντο Νόρις και ο τελευταίος του έδωσε το χώρο, για να μην ‘χτυπήσουν’. Ο Λεκλέρκ δήλωσε απογοητευμένος για το πώς τελείωσε ο αγώνας, λέγοντας ότι “του άφησα λίγο χώρο, θεωρώντας πως θα πάει από την εσωτερική, αλλά πήγε από την εξωτερική. Τον είδα, κρατήθηκα στην ευθεία μου και είχαμε την επαφή. Πρέπει να δούμε τι έγινε και να το αναλύσουμε”. Ο Φέτελ πάλι, είπε ότι “το θέμα είναι πως αυτή η σύγκρουση τελείωσε τον αγώνα και για τα δυο αυτοκίνητα και αυτό είναι πικρό για την ομάδα μας”. Τον ρώτησαν αν πιστεύει πως είχε αρκετό χώρο για να περάσει. Είπε ‘ναι’ και εξαφανίστηκε.

O πρωταθλητής του 2016, Nίκο Ρόσμπεργκ τοποθετήθηκε επί του περιστατικού, λέγοντας ότι «ο Σαρλς είχε ‘φρέσκα’ λάστιχα, οπότε θα ήταν πιο γρήγορος ερχόμενος από πίσω και όπως προσπαθούσε να προλάβει και να προσπεράσει. Έκανε μια εκπληκτική κίνηση στον Φέτελ, από την εσωτερική. Μετά ο Σεμπάστιαν επιχείρησε να επιστρέψει. Μου ‘χει συμβεί και εμένα αυτό που έπαθαν. Είναι δύσκολο, γιατί όλοι προσπαθούν να ‘στριμώξουν’ τους άλλους, όσο περισσότερο μπορούν και να μην αφήσουν ελεύθερο χώρο -κάτι που είναι πάντα σημαντικό. Ο Λεκλέρκ πάντα επιχειρεί να αφήσει το μικρότερο δυνατό χώρο στην εξωτερική. Μόλις ο Φέτελ βγήκε μπροστά, άρχισε να ‘στριμώχνει’ τον Σαρλς. Βλέπετε, όταν παίρνεις ‘κεφάλι’ έστω και για λίγο, γίνεσαι ο κυρίαρχος και αυτός που ορίζει το πού θα πας. Βλέπω πως ο Λεκλέρκ έχει το μικρότερο ποσοστό λάθους. Έτσι θα το θέσω. Ο Σεμπάστιαν ενδεχομένως να κινήθηκε λίγο πιο σύντομα και πιο γρήγορα από ό,τι θα έπρεπε. Αλλά μιλάμε για πολύ μικρές λεπτομέρειες.

Ο τύπος που είναι μπροστά πιστεύεις πως πηγαίνει λίγο αργά και είναι σημαντικό να τον πιέσεις από την εσωτερική, όσο πιο γρήγορα μπορείς. Ο τύπος από την εσωτερική είναι δύσκολο να δει τι γίνεται. Μιλάμε για millimeters και μόλις συνειδητοποιήσεις τι συμβαίνει, ακούς και τον γδούπο της σύγκρουσης. Και οι δυο πήγαν όσο πιο επιθετικά μπορούσαν και κατέστρεψαν τα αυτοκίνητα τους».

Το αφεντικό της ομάδας, Ματία Μπινότο κάλεσε και τους δυο στα ‘αρχηγεία’, ώστε να μιλήσουν όλοι μαζί για το κοστοβόρο συμβάν. Για αρχή, χαρακτήρισε τη σύγκρουση ως ‘ηλίθιο λάθος’, χωρίς να θέλει να αποδώσει ευθύνες πριν ερευνήσει αυτό που έγινε. “Μου είπαν την άποψη τους, αλλά θέλω να βρεθούμε όλοι μαζί και να συζητήσουμε αυτό που έγινε, αφού το αναλύσουμε με όλα τα videos και τα στοιχεία που έχουμε διαθέσιμα. Το πιο σημαντικό είναι πως όποιο και αν είναι το αποτέλεσμα της έρευνας, υπάρχει απογοήτευση. Κατ’ αρχάς, οι δυο οδηγοί πρέπει να ζητήσουν συγγνώμη από την ομάδα. Ήταν μια πολύ μικρή σύγκρουση με τεράστια συνέπεια. Ένα ηλίθιο πράγμα που δεν έπρεπε να γίνει”.

Αυτή ήταν η τρίτη φορά φέτος που οι ‘συμπαίκτες’ πρωταγωνίστησαν σε ύποπτο περιστατικό.

Στη Μόντσα ο Φέτελ είχε κατηγορήσει τον Λεκλέρκ πως δεν του ανταπέδωσε χάρη, στη Ρωσία ο Γερμανός αγνόησε συμφωνία μεταξύ των οδηγών που ήθελε να αφήσει τον Μονεγάσκο να τον περάσει στην εκκίνηση και στη Βραζιλία τρίτωσε το κακό. “Για να διορθωθεί ένα πρόβλημα, πρέπει να προηγηθεί η αναγνώριση του λάθους” τόνισε ο Μπινότο, “αυτό δεν μπορεί να γίνει όταν υπάρχει ένταση, για αυτό και θα τα πούμε στο Μαρανέλο”.

Δες άλλη μια στιγμή από τη Βραζιλία, που κατά τον επίσημο λογαριασμό της F1, επίσης ήθελε ποπ κορν.

Ο Βάλτερι Μπότας ήταν στην 5η θέση, όταν άρχισε να βγαίνει καπνός από το αυτοκίνητο του. Τον είχε εγκαταλείψει η μηχανή και κατά συνέπεια εγκατέλειψε και αυτός. Το safety car μπήκε στην πίστα και έμεινε εκεί, για έξι γύρους, έως ότου μπει ο γερανός που ‘μάζεψε’ το μονοθέσιο του Φιλανδού -ο οποίος άκουσε τη σύσταση του γκαράζ του για το πού έπρεπε να εγκαταλείψει, ώστε να μη δημιουργηθεί πρόβλημα. Η FIA εξήγησε πως δεν μπορούσε να γίνει χρήση του virtual safety car. Θύμισε και ότι μετά το θάνατο του Ζουλς Μπιανκί κάθε φορά που εμφανίζεται γερανός, μπαίνει το κανονικό safety car, για να ρυθμίσει την κατάσταση. Ακόμα και αν ο γερανός είναι πίσω από το προστατευτικό.

Πώς προέκυψαν οι κορυφαίοι

O Kάρλος Σάινθ βρέθηκε στο τρίτο σκαλοπάτι του πόντιουμ. Βασικά, πάτησε σε πόντιουμ για πρώτη φορά στην καριέρα του, μετά την ποινή που επιβλήθηκε στον Χάμιλτον γι αυτό που θα δεις. Ως πρωταθλητής και κύριος αποδέχθηκε το φταίξιμο της σύγκρουσης με τον Αλμπόν και την τιμωρία (5»), η οποία τον έριξε από την 3η στην 7η θέση.

O Mαξ Φερστάπεν είδε πρώτος την καρό σημαία, ολοκληρώνοντας με ψυχραιμία και ωριμότητα τον αγώνα. Η ομάδα ωστόσο, που κέρδισε σε ντεσιμπέλ εκδηλώσεων χαράς δεν ήταν η Red Bull. Ήταν η Toro Rosso και ο λόγος είχε να κάνει με τη δεύτερη θέση του Πιέρ Γκάσλι. Ο Γάλλος, o oποίος άλλαξε ομάδες (η Red Bull τον έστειλε στο ‘αδελφάκι’ της) στις αρχές της σεζόν δήλωσε πως αυτή είναι η καλύτερη μέρα της ζωής του. Σημειωτέον, ανέβηκε στο βάθρο για πρώτη φορά στη διετή καριέρα του στο παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1.

Δεν είχε πάρει έστω έναν βαθμό στους 12 αγώνες ως οδηγός της Red Bull, φέτος, εξ ου και αντικαταστάθηκε από τον Άλεξ Αλμπόν, στο διάλειμμα του καλοκαιριού. “Ως παιδί ονειρεύεσαι να τρέξεις στη Formula 1. Και όταν συμβαίνει αυτό, εκείνη η μέρα γίνεται η καλύτερη της ζωής σου. Μετά ονειρεύεσαι το πρώτο σου βάθρο. Για να είμαι ειλικρινής, δεν πίστευα πως θα μου συμβεί αυτό, μετά την επιστροφή μου στην Toro Rosso. Συνέχισα να δουλεύω, να πιέζω την ομάδα και να τους λέω ‘ας κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε, με τις ευκαιρίες που έχουμε, έως το τέλος της σεζόν’. Και σήμερα έγινε ό,τι έγινε”. Ήταν η δεύτερη φετινή εμφάνιση της Toro Rosso σε πόντιουμ, για φέτος, μετά την τρίτη θέση του Ντανιίλ Κβιάτ στη Γερμανία.

Πηγή: Contra

Pin It on Pinterest

Shares
Share This