Επιλογή Σελίδας



Της Νίκης Μπάκουλη

Στις αρχές του Νοέμβρη, ο Λιούις Χάμιλτον τερμάτισε δεύτερος στο Austin Circuit, λίγα δευτερόλεπτα πίσω από τον ‘συμπαίκτη’ του, Βάλτερι Μπότας. Οι πόντοι που έβαλε στη σούμα ο Βρετανός ήταν αρκετοί για να του δώσουν τον έκτο τίτλο. Ήταν ο πέμπτος σε έξι χρόνια και καθιερώθηκε μεταξύ των κορυφαίων του σπορ που λέγεται Formula 1, με τη Mercedes να είναι πάλι η κυρίαρχος.

Το 2014 η γερμανική εταιρία είχε κάνει μια οικονομική δέσμευση που αφορούσε την επένδυση 380 εκατομμυρίων δολαρίων, ποσό κατά 26% μεγαλύτερο από εκείνο του 2013 και κατά 59% από το 2012. Πήρε το πρωτάθλημα, αλλά το ταμείο ήταν μείον 150.000.000 δολάρια. Πέρυσι, ενημέρωσε πως τα λειτουργικά φτάνουν στα 22 εκατομμύρια και ότι δίνει 100.000.000 δολάρια περισσότερα, από κάθε άλλη ομάδα -που δεν λέγεται Ferrari.

Πριν δυο χρόνια, η αξία της Mercedes στην F1 ήταν 695 εκατομμύρια δολάρια. Φέτος είναι 1.15 δισεκατομμύρια δολάρια. Tα έσοδα (αφότου αφαιρεθούν τα λειτουργικά έξοδα και οι μισθοί έχουν τον τίτλο operational income) έφτασαν στα 22.000.000 δολάρια και ήταν τα περισσότερα όλων. Ακολούθησαν οι Williams και Toro Rosso με 6, ενώ τη μεγαλύτερη ‘χασούρα’ την είχε η McLaren (137 εκατ. δολ.).

Σε ό,τι αφορά τώρα, τον ανταγωνισμό, η Mercedes πήρε το πρωτάθλημα κατασκευαστών με 701 βαθμούς, με τη δεύτερη Ferrari να ‘χει 479 και την τρίτη, Red Bull 391. Πέρυσι είχε φορέσει το στέμμα με διαφορά 84 πόντων από τους Ιταλούς που τους χώριζαν 152 πόντοι από τη Red Bull.

Kάπου την ίδια περίοδο με την στέψη του Χάμιλτον, που τυπικά θα γίνει αυτήν την Κυριακή (1/12), για την ακρίβεια μετά τον αγώνα στις ΗΠΑ, ο Μαξ Φερστάπεν κατηγόρησε, δημοσίως, τη Ferrari πως ‘κλέβει’. Για την ακρίβεια, είχε πει πως ‘αυτά παθαίνεις, όταν δεν κλέβεις‘. Τι παθαίνεις; “Τώρα που η εταιρία είναι υπό παρακολούθηση, χάνει ταχύτητα και αγώνες”. Είχαν μαζευτεί πολλοί εκείνοι που ‘χαν τις υποψίες τους ότι η ιταλική εταιρία είχε προσθέσει στα αυτοκίνητα της ένα μηχανισμό ελέγχου ροής καυσίμων στους κινητήρες εσωτερικής καύσης των μονοθέσιων.

Η FIA προέβη σε τρεις διαφορετικές τεχνικές ντιρεκτίβες, για τη ροή καυσίμων και το τι πρέπει να ‘καίγεται’. Μετά την πρώτη, η Scuderia είδε το ρυθμό της να ‘χάνεται’ στο Όστιν και δεν πάτησε στο πόντιουμ -κάτι που είχε ζήσει στους τρεις προηγούμενους αγώνες.

Mόλις την Τετάρτη 27/11, ο Μπέρνι Έκλεστοουν (ο τύπος που έκανε τη F1 επιχείρηση) υπερασπίστηκε τους Ιταλούς, εξηγώντας πως ‘πάντα η ιστορία είναι η ίδια. Μια ομάδα είναι πιο γρήγορη από τις άλλες και οι υπόλοιπες αρχίζουν να υποψιάζονται πως ‘κλέβει’”. Παρεμπιπτόντως, η αξία της Ferrari έφτασε φέτος το 1.35 δισεκατομμύρια δολάρια, δηλαδή στην υψηλότερη τιμή όλων. Και αυτό το χρωστά στις επιτυχίες του παρελθόντος.

Eνόσω οι αρχές συνεχίζουν την προσπάθεια να πείσουν τους κολοσσούς να ‘κόψουν’ κάτι από τα έξοδα, για να δώσουν το περιθώριο στις υπόλοιπες ομάδες να μειώσουν το χάσμα που τους χωρίζει, ας δούμε πώς θα εμφανιστούν όλοι στο παγκόσμιο πρωτάθλημα του 2020. Yπάρχουν δυο αλλαγές.

Η μια αφορά την επιστροφή του Σεμπαστιάν Οκόν, ο οποίος πέρασε τη φετινή σεζόν ως reserve οδηγός της Mercedes και στις 29/8 υπέγραψε διετές με τη Renault (2020-2022). Ο Νικολά Λατιφί αντικατέστησε τον Ρόμπερτ Κούμπιτσα στην Williams. Φέτος έτρεξε σε έξι ελεύθερες δοκιμές, ενώ έκανε τρεις ημέρες τεστ, ώστε να φανεί αν μπορεί να πάρει τη θέση. Μετά έμενε να ‘βγάλει’ το superlicence. Για να συμβεί αυτό, όφειλε να τερματίσει στο ΤΟΡ5 της Formula 2. Πριν το τέλος της σεζόν, είναι δεύτερος.

Πηγή: Contra

Pin It on Pinterest

Shares
Share This