Επιλογή Σελίδας



Του Νικόλα Ρεϊζίδη

Σαν σήμερα το 1985 στο Στίβενεϊτζ της Αγγλίας γεννήθηκε ο Λιούις Χάμιλτον. Οι γονείς του χώρισαν όταν δύο ετών και μέχρι τα 12 έμενε με την μητέρα του και τις αδερφές του πριν μετακομίσει και μείνει με τον πατέρα του Άντονι και τον θετό αδερφό του, Νίκολας. Ο Λιούις σε ηλικία πέντε ετών άρχισε καράτε για να μπορεί να υπερασπίζεται τον εαυτό του καθώς, ήταν θύμα μπούλινγκ στο σχολείο.

Η πρώτη του επαφή του με αυτοκίνητο ήταν το 1991 καθώς αγόρασε ένα ραδιοελεγχόμενο αυτοκίνητο και αγωνίστηκε σε διάφορα πρωταθλήματα τα οποία κέρδισε με τον ίδιο να θυμάται: «Αγωνιζόμουν με αυτά τα τηλεκατευθυνόμενα αυτοκίνητα και κέρδιζα πρωταθλήματα των συλλόγων ενάντια στους ενήλικες».

Σε ηλικία έξι ετών ο πατέρας του αγόρασε ένα go kart και υποσχέθηκε να τον στηρίξει αν τα πάει καλά, παρά το ότι οικονομικά ήταν δύσκολα και ο Άντονι έκανε τρεις δουλειές, με μοναδικό όρο να είναι καλός μαθητής. Αξίζει να σημειωθεί πως ο Χάμιλτον εκτός από τα αυτοκίνητα αγαπάει και το ποδόσφαιρο (είναι οπαδός της Άρσεναλ) και έπαιζε στην ομάδα του σχολείου του μαζί με τον (πλέον) αρχηγό της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, Άσλεϊ Γιανγκ, έχοντας δηλώσει σε συνέντευξή του πως αν δεν ήταν αρκετά καλός με τα αυτοκίνητα θα γινόταν ποδοσφαιριστής.

Ευτυχώς για τον Χάμιλτον δεν χρειάστηκε ποτέ να «κυνηγήσει» την καριέρα του σαν επαγγελματίας ποδοσφαιριστής και αυτό γιατί όντας εντυπωσιακός στους αγώνες καρτ. Μάλιστα σε έναν από τους αγώνες που ο Χάμιλτον κέρδισε και μαθηματικά το πρωτάθλημα ήταν και ο διευθυντής της McLaren, Ρον Ντένις, τον οποίο πλησίασε ο 13χρονος τότε Λιούις και του είπε «Γεια σας. Είμαι ο Λιούις Χάμιλτον. Κέρδισα το πρωτάθλημα και μια μέρα θέλω να οδηγήσω το μονοθέσιό σας», με τον Ντένις (όπως αναφέρει στην αυτοβιογραφία του να απαντάει) «Πάρε με τηλέφωνο σε εννέα χρόνια και θα το δούμε τότε».

Η Αγγλική ομάδα έβαλε για τα… καλά τον Χάμιλτον στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, αφού ο νεαρός αντί για εννέα χρόνια χρειάστηκε μόλις τρία για να υπογράψει στην ομάδα με την οποία αγωνίστηκε σε όλες τις μικρές κατηγορίες με την ομάδα που κέρδισε τα τρια του παγκόσμια πρωταθλήματα το είδωλό του, ο θρυλικός Άιρτον Σένα. 

Μάλιστα ο Χάμιλτον αρκετές φορές τόνισε πως έκλαψε την αποφράδα, 1η Μαΐου του 1994 όταν, ο Βραζιλιάνος ήρωάς του άφησε την τελευταία του πνοή στην πίστα της Ιμόλα.

Η ανακοίνωση που σόκαρε την F1 και το μεγάλο σκάνδαλο!

Η σεζόν του 2006 είχε μόλις τελειώσει ο Φερνάντο Αλόνσο είχε σπάσει την κυριαρχία του Μίκαελ Σουμάχερ και της Ferrari και είχε αναδειχθεί για δεύτερη συνεχόμενη φορά Παγκόσμιος πρωταθλητής με τη Renault, ενώ ο Γερμανός πιλότος είχε ανακοινώσει την απόσυρσή του από την ενεργό δράση.

Ο δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, Αλόνσο, μετά το 2/2 άλλαξε στρατόπεδο και βρέθηκε στην McLaren. Η αγγλική ομάδα ωστόσο ως team mate του Ισπανού δεν επέλεξε κάποιον έμπειρο αθλητή αλλά ο Ρον Ντένις, πίστεψε τον Λιούις και σε ηλικία 22 ετών έδωσε το δεύτερο μονοθέσιο στον Βρετανό.

Το 2007 ωστόσο, είναι η πιο μαύρη σελίδα στην ιστορία της Formula 1! Με λίγα λόγια είναι η μεγαλύτερη υπόθεση κλοπής πνευματικών δικαιωμάτων στην ιστορία και πάει κάπως έτσι: Ένας εργαζόμενος της Ferrari, Νάιτζελ Στέπνεϊ, επειδή δεν πήρε προαγωγή έστειλε σε μηχανικό της McLaren (Μάικ Κούγκαν) τον πλήρη τεχνικό φάκελο του μονοθέσιου για εκείνη την σεζόν.

Όταν η υπόθεση οδηγήθηκε στα δικαστήρια, η αγγλική ομάδα σε πρώτη φάση απαλλάχθηκε από τις κατηγορίες, καθώς απέδειξε πως πέραν του Κούγκλαν ουδείς άλλος γνώριζε για το θέμα και, ως εκ τούτου, δεν ετίθετο θέμα «κλοπής». Όμως ο (δοκιμαστής της ΜακΛάρεν) Πέδρο ντε λα Ρόσα συνελήφθη να μιλάει με τον Κούγκλαν για το επίμαχο ζήτημα και, κάπως έτσι, ορίστηκε νέα δίκη.

Όταν όλα τα στοιχεία ήρθαν στο φως αποδείχτηκε πως τα «Ασημένια Βέλη» είχαν στα χέρια τους όλες τις τεχνικές λεπτομέρειες της Φεράρι και ότι δεν ήταν μόνο ο Κούγκλαν που ήξερε γι’ αυτές και έτσι η FIA τιμώρησε με το μεγαλύτερο πρόστιμο στην ιστορία του σπορ τη ΜακΛάρεν (100 εκατομμύρια δολάρια, από τα οποία, λόγω ορισμένων μειώσεων, πληρώθηκαν τα 52). Βέβαια αυτό έμοιαζε με… χάδι και όλοι μισούσαν τη McLaren.

Ο rookie Λιούις Χάμιλτον, ήταν εξαιρετικός στην πρώτη του σεζόν και δύο αγώνες πριν το τέλος βρισκόταν μια στροφή πριν το πρώτο του πρωτάθλημα ωστόσο, σε μια σεζόν που ο νικητής έπαιρνε 10 βαθμούς και όχι 25 ο νεαρός βρισκόταν στο +17 από τον Κίμι Ράικονεν της Ferrari ωστόσο, ο Φινλανδός έκανε την απίθανη ανατροπή και έδωσε το πρωτάθλημα στη Scuderia κάτι που κανείς άλλος δεν έχει καταφέρει μέχρι σήμερα.

Μετά την τρελή πρώτη του σεζόν ο Χάμιλτον είχε νέο team mate τον Χέικι Κοβαλάινεν, καθώς ο Αλόνσο επέστρεψε στη Renault. Βέβαια το 2008 από τα χειμερινά τεστ είχε φανεί πως η F2008 (Ferrari) και η MP4-23 (McLaren – Mercedes) ήταν μονοθέσια παραπλήσιας δυναμικής και πολύ μακριά από τον υπόλοιπο ανταγωνισμό.

Το 2008 άρχισε με νίκη στην Αυστραλία για τον Λιούις ενώ μέχρι τη διακοπή του πρωταθλήματος μοιραζόταν τις νίκες με τους Μάσα και Κίμι της Ferrari (4,3 και 2). Ο πρώην πρωταθλητής πλέον ήταν ξεκάθαρο πως θα ήταν ένας εκ των Μάσα η Χάμιλτον. Ο Μάσα ήταν άτυχος στη Σιγκαπούρη ενώ, ο Βρετανός πήρε σπουδαία νίκη στην Κίνα. Έτσι φτάσαμε στο τελευταίο Grand Prix το Νεόμβριο στην πατρίδα του Φελίπε Μάσα, στο Ιντερλάγκος της Βραζιλίας.

Ο Μάσα ήθελε ΜΟΝΟ νίκη, τη στιγμή που στον Χάμιλτον αρκούσε μόλις μια 5η θέση. Στα χαρτιά το έργο του «χάμι» εύκολο στο grid βέβαια αποδείχθηκε λίγο διαφορετικό…

Ο Βραζιλιάνος μπήκε φουριόζος και πήρε την pole position με τους Τρούλι και Ράικονεν στη 2η και 3η θέση ενώ, ο Χάμιλτον ήταν 4ος. Την Κυριακή η έναρξη καθυστέρησε 10 λεπτά αφού, άνοιξαν οι ουρανοί και όλοι άλλαξαν στα ενδιάμεσα ελαστικα. Ο Φελίπε άρχισε ιδανικά και συνέχισε σε αυτό το μοτίβο ως πρώτος. Αντίθετα ο Χάμιλτον έπεσε έκτος αφού (το κυριολεκτικά παιδάκι) Φέτελ τον πέρασε.

Η κατάταξη παρέμενε η ίδια ωστόσο όλα άλλαξαν δύο γύρους πριν το τέλος καθώς, ο Φέτελ με την Τόρο Ρόσο που μετά από τα pit είχε μείνει πίσω. Σε ντουμπλάρισμα στον Κουμπίτσα ο Φέτελ ξαναπέρασε τον 5ο Χάμιλτον και τον έριξε στην 6η θέση ή αλλιώς στην -αγωνιστική- κόλαση.

Ο Φελίπε πέρασε πρώτος τη γραμμή εκκίνησης τερματισμού και στο κοκπιτ της Ferrari ακολούθησε πανζουρλισμός για το 2/2 της Scuderia σε πρωταθλήματα ή μήπως και όχι; Με μισό γύρο να απομένει ο «Million Dollar Man» ήταν έκτος και στην ιταλική ομάδα όλοι ήταν χαρούμενοι, με τον Μάσα να αρχίζει τα Grazie Ragazzi/Mille από την ενδοεπικοινωνία ξεσπώντας σε κλάματα χαράς.

Εκεί που όλα έδειχναν ωστόσο ότι ο Χάμιλτον δεν θα γίνει ο νεότερος στην ιστορία της F1 που θα κατακτήσει πρωτάθλημα και δεύτερο σερί μετά το 2007 του παρουσιάστηκε μια τρελή ευκαιρία. Ο 4ος Τίμο Γκλοκ που είχε μείνει με στεγνά ελαστικά μέσα στον κατακλυσμό, αδυνατούσε να κρατήσει το μονοθέσιό του και έχανε πάρα πολύ χρόνο. Στην ευθεία πριν την τελευταία στροφή ο Βρετανός, προσπέρασε εύκολα τον Γκολ από την εσωτερική και με έναν ανέλπιστο τρόπο επέβαλε νεκρική σιγή στην Ιντερλάγκος αλλά και το box της Scuderia, αφού πλέον ο Φελίπε Μάσα ήταν απλά πρώτος ωστόσο ο παγκόσμιος πρωταθλητής ήταν ο Λιούις Χάμιλτον!

Ο Φέτελ «έκλεψε» την παράσταση, διαδέχθηκε τον «Σούμι» στη Mercedes 

Από το 2010 εως το τέλος του 2012 ο Χάμιλτον παρέμεινε στη McLaren χωρίς ωστόσο να είναι ανταγωνιστικός με τον Φέτελ να κάνει… πάρτι με το 4/4 και τη μαγική Red Bull.

Ο θρύλος της F1 και επτά φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής, Μίκαελ Σουμάχερ, ανακοίνωσε την απόσυρσή του από την ενεργό δράση το τέλος του 2012 για δεύτερη και… οριστική φορά στην πλούσια καριέρα του, μετά από τρεις αγωνιστικές σεζόν στα «ασημένια βέλη». Στην τελευταία του χρονιά ο «Σούμι» σε 20 grand prix δεν κατάφερε να τερματίσει στα οκτώ και ανέβηκε μια φορά στο podium ως τρίτος στη Βαλένθια.

Μετά την απόσυρση του κορυφαίου πιλότου στην ιστορία της Formula 1 (τουλάχιστον με βάση τα όσα «λένε» τα νούμερα…), η Mercedes ανακοίνωσε την απόκτηση του παγκόσμιου πρωταθλητή του 2008, Λιούις Χάμιλτον, δίπλα στον Ρόσμπεργκ, μετά από συζητήσεις με τον μεγάλο Νίκι Λάουντα!

Η Mercedes, το 2014 ήταν αποφασισμένη να επιστρέψει στους τίτλους και από την αρχή φάνηκε πως είχε το καλύτερο μονοθέσιο και αυτό αποδείχθηκε και μέσα στο Grid (Και με χωρίς Spygate, που λένε και οι γραμματιζούμενοι).

Ο Λιούις Χάμιλτον μετά την εγκατάλειψη στην Αυστραλία επέστρεψε δυνατότερος και ανέβηκε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου στα τέσσερα επόμενα Grand Prix. Το πρωτάθλημα έμοιαζε μονότονο, ωστόσο ο εξαιρετικός Ντάνιελ Ρικιάρντο προσπάθησε και κατάφερε μέσα στη σεζόν να αφήσει σε 3 αγώνες πίσω του τους δύο πιλότους της Γερμανικής ομάδας. Ενώ και ο Βάλτερι Μπότας ήταν εντυπωσιακός με τη Williams.

Αντίθετα, τόσο ο Σεμπάστιαν Φέτελ αλλά και ο Φερνάντο Αλόνσο αρκέστηκαν στην 5η και 6η θέση αντίστοιχα. Ο Βρετανός πιλότος πανηγύρισε στη Αμερική το δεύτερο πρωτάθλημα της καριέρας του και πρώτο με τη νέα του ομάδα που κατέκτησε εύκολα και το πρωτάθλημα κατασκευαστών.

Ωστόσο αυτή η σεζόν πέρασε σε… δεύτερη μοίρα, μετά τον χαμό του Ζιλ Μπιανκί.

Η μάχη με τον Ρόσμπεργκ

Ο Νίκο Ρόσμπεργκ ήταν αποφασισμένος πως μετά από δύο σερί χρόνια στη δεύτερη θέση θα πιέσει περισσότερο τον Λιούις Χάμιλτον για το στέμμα του πρωταθλητή. Ο Γερμανός, άρχισε εκπληκτικά τη σεζόν με το 4/4 ενώ, στην Ισπανία, ο νεαρός Φερστάπεν εκμεταλλεύτηκε το ότι οι δύο Mercedes βγήκαν εκτός αγώνα και πήρε την πρώτη νίκη της καριέρας του με τη Red Bull. Η κόντρα των δύο οδηγών της Γερμανικής ομάδας πήρε άσχημη τροπή.

Ο επικεφαλής της ομάδας, Τότο Βολφ, αναγκάστηκε να τους… κράξει πολύ άσχημα για να βάλουν μυαλό, με τον Νίκο Ρόσμπεργκ να καταφέρνει να πάρει το πρωτάθλημα με διαφορά πέντε βαθμών από τον Χάμιλτον και αμέσως μετά να ανακοινώνει την απόσυρσή του! Αντίθετα, ο Σεμπάστιαν Φέτελ έκανε μια κακή σεζόν και έμεινε πίσω από τον Ντάνιελ Ρικιάρντο και μόλις στο +8 από τον Φερστάπεν. 

Κυριαρχία και λίγο πριν το όνειρο!

Με νέο team mate πλέον τον Φινλανδό Βάλτερι Μπότας, ο Λιούις Χάμιλτον τα βρήκε σκούρα στο πρώτο μισό της σεζόν, καθώς ο Σεμπάστιαν Φέτελ ήταν εξαιρετικός. Ο Γερμανός είχε τις ίδιες ακριβώς νίκες μέχρι και την Ουγγαρία, ενώ ήταν μπροστά από τον Βρετανό για πρώτη φορά από τότε που μετακόμισε στο Μαρανέλο. 

Στο δεύτερο μισό της σεζόν η Scuderia έπαθε… black out, με αποτέλεσμα σε 9 Grand Prix ο Φέτελ  να κερδίσει μόλις σε ένα, ενώ εγκατέλειψε δύο φορές σε Σιγκαπούρη και Ιαπωνία. Έτσι ο «Χάμι» εξασφάλισε τον τέταρτο τίτλο του με 46 βαθμούς διαφορά.

Μάλιστα στις 10 Ιουνίου του 2017 ο Λιούις έφτασε τις 65 poles και ισοφάρισε το είδωλό του Άιρτον Σένα. Μάλιστα η οικογένεια του Βραζιλιάνου μετά το ιστορικό επίτευγμα έδωσε στο Χάμιλτον ένα φορεμένο κράνος του Άιρτον! 

«Τρέμω. Ο Άιρτον ήταν ο αγαπημένος μας οδηγός. Ήταν και για μένα επίσης. Το να λαμβάνω αυτό και να τον ισοφαρίζω είναι μια σπουδαία επίδοση».

Το 2018 ο Λιούις Χάμιλτον είχε πολύ ανώτερο μονοθέσιο από αυτό της Ferrar,i ενώ και ήταν και αρκετά πιο συγκεντρωμένος από τον Φέτελ, που με την «αρωγή» της Ferrari τα έκανε μαντάρα. Η Mercedes έπαιξε… ομαδικά, με τον Μπότας να βοηθάει τον Χάμιλτον σε αρκετές περιπτώσεις μέσα στους αγώνες.

Ο Βρετανός κατάφερε να πάρει με μεγάλη διαφορά το 5ο του τρόπαιο, και μαζί με τον Φέτελ αποχαιρέτησαν τον σπουδαίο Αλόνσο, που στο Άμπου Ντάμπι είπε το μηχανοκίνητο αντίο στην F1. 

Το πρώτο μισό του 2019 μπορεί να χαρακτηριστεί με μια λέξη για τον Χάμιλτον: Τέλειο. Ο 34χρονος μέτρησε 8 νίκες σε 12 grand Prix μέχρι την καλοκαιρινή διακοπή, με την Ferrari να μην μπορεί να… χτυπήσει τις Mercedes, κάνοντας αρκετά λάθη, παρά την αλλαγή στην ηγεσία (Ματία Μπινότο). 

Η Γερμανική ομάδα, ωστόσο στις 20 Μαΐου του 2019 υπέστη ένα σοκ. Ο τρεις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, Νίκι Λάουντα, έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 70 ετών. Ο Λιούις Χάμιλτον και όλοι στην Mercedes τίμησαν με τον καλύτερο τρόπο τη μνήμη του θρύλου της Formula 1, με τον Βρετανό να του αφιερώνει το 6ο του πρωτάθλημα. Μάλιστα ο Βρετανός έχει εκφράσει πολλές φορές την αγάπη του προς τον Λάουντα αλλά και το πόσο του λείπει

Φυσικά, τα φώτα έπεσαν στον Λιούς Χάμιλτον που βρίσκεται πια ένα μόλις πρωτάθλημα πίσω από τον πολυνίκη Μίκαελ Σουμάχερ, βάζοντας πλώρη για την κατάρριψη του απόλυτου ρεκόρ. 

Ο Βρετανός σούπερ σταρ βέβαια έχει προωθήσει την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού στις άκρες της γης και εκτός από το ότι είναι το πρόσωπο πολλών εταιρειών είναι αρκετά φιλάνθρωπος, με την τελευταία του πράξη να είναι η δράση του μέσω social media να μαζέψει λεφτά για τις πυρκαγιές στην Αυστραλία.

Ο Χάμιλτον είναι αδιαμφισβήτητα ένας από τους καλύτερους πιλότους στην ιστορία της Formula 1 αλλά, σύμφωνα με τον ίδιο πάνω από όλους είναι Άιρτον Σένα! #siempresenna

Πηγή: Sport DNA

Pin It on Pinterest

Shares
Share This