Επιλογή Σελίδας



Του Γιάννη Σερέτη

Όλα παγωμένα. Και όλα στον «αέρα» λόγω κορονοϊού. Καλό είναι να κρατάμε μικρό καλάθι στις όποιες «προβλέψεις» για επανεκκίνηση και «ομαλή» λήξη των πρωταθλημάτων. Ηδη η UEFA (πολύ σημαντική η μεθαυριανή video-conference με τους γενικούς γραμματείς των ομοσπονδιών) εξετάζει περισσότερο την επόμενη σεζόν! Και προετοιμάζει το έδαφος για ενδεχόμενη «άτακτη» ολοκλήρωση της τρέχουσας αγωνιστικής περιόδου στην περίπτωση που οι κυβερνήσεις δεν επιτρέψουν παντός είδους αγωνιστικές δραστηριότητες μέχρι τον Ιούλιο. Το ζητούμενο σ΄αυτή την περίπτωση είναι τι θα κάνει η ίδια με τις εφετινές ευρωπαϊκές διοργανώσεις…

ΤΟ «ΚΛΕΙΔΙ» ΓΙΑ ΤΗ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΠΟΛΛΩΝ

Σ’ αυτή τη συνθήκη, οι οικονομικές απώλειες για τις ελληνικές ομάδες δεν θα είναι τόσο δυσβάσταχτες όσο σε άλλες, πιο προηγμένες χώρες. Οσο «πλουσιότερες» οι ομάδες, τόσο μεγαλύτερο το κόστος. Και όσο ισχυρότερες οικονομικά, τόσο μεγαλύτερες οι αντοχές τους. Ειδικά στην ελληνική λίγκα, το κλειδί για τη βιωσιμότητα των ομάδων είναι ένα: το τηλεοπτικό συμβόλαιο! Αν βρεθεί τηλεοπτικό συμβόλαιο για τις ομάδες (ας μην ξεχνάμε ότι η κεντρική διαχείριση έχει «διαλυθεί» και ο καθένας διαπραγματεύεται μόνος του και διαχειρίζεται μόνος του τα τηλεοπτικά δικαιώματα), οι απώλειες θα είναι λίγες. Ολοι θα κλονιστούν, αλλά κανένας δεν θα βαρέσει «κανόνι» και κανένας δεν θα έχει ρόστερ πολύ κατώτερου επιπέδου από το εφετινό. Το θέμα είναι τι θα συμβεί αν οι ομάδες δεν ενωθούν και πάλι ώστε να διεκδικήσουν ένα «ενιαίο» τηλεοπτικό συμβόλαιο (με διαφορετικά ποσά ασφαλώς για καθεμιά ανάλογα με τη δυναμική και το κοινό της) ή αν τα ποσά από τα κανάλια μειωθούν σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό την επόμενη σεζόν. Σ’ αυτή την περίπτωση, μοναδικό «φάρμακο» είναι οι πωλήσεις!

Πωλήσεις δεν μπορεί να κάνει μόνο ο Ολυμπιακός που είναι ο «καθηγητής» στο ελληνικό ποδόσφαιρο.  Πωλήσεις μπορούν να κάνουν όλοι. Δεν είναι εύκολο. Αλλά ίσως αυτό το καλοκαίρι – πιθανότατα και με περιορισμένη ζήτηση και σίγουρα με πολύ χαμηλότερες τιμές – θα φανεί ποιος είναι «μάγκας»! Ποιος έχει την ικανότητα, τις σχέσεις, τις «άκρες», να αξιοποιήσει τα περιουσιακά του στοιχεία κατά τέτοιο τρόπο ώστε να μειώσει την (όποια) χασούρα λόγω κορονοϊού.

Πωλήσεις έχουν κάνει κατά το παρελθόν και οι «μικροί» και οι «μικρομεσαίοι». Όχι μόνο το «Big-4». Πωλήσεις έκανε επί παρά πολλά χρόνια η Ξάνθη. Πωλήσεις έχουν κάνει ο Ατρόμητος, ο Αστέρας και η ΑΕΛ. Ο Πανιώνιος και ο Παναιτωλικός που έτρεξαν πολύ κακή σεζόν. Ολοι μπορούν. Ο καθένας στο μέγεθός του. Επί παραδείγματι, 2-3 εκατ. ευρώ ο Ολυμπιακός μπορεί να κερδίσει από την πώληση μόνο ενός… δανεικού (αν τους πουλήσει όλους μπορεί να αποκομίσει και 10-12 εκατ. ευρώ)! Αυτά τα 2-3 εκατ. ευρώ μπορεί να είναι για κάποια άλλη ομάδα το 50% ή το 75% του μπάτζετ της στην περίπτωση που πωλήσει 2-4 παίκτες.

ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΜΕ ΠΤΩΣΗ ΤΖΙΡΟΥ – ΤΙΜΩΝ ΚΑΙ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ ΠΑΝΙΣΧΥΡΟΣ!

Δεν θα είναι εύκολη υπόθεση οι πωλήσεις αυτό το καλοκαίρι. Οι Αγγλοι υπολογίζουν πως η χρηματική αξία των παικτών θα πέσει συνολικά έως και 10 δις ευρώ! Και σίγουρα τα πορτοφόλια όλων θα έχουν «σφίξει», οι τιμές θα έχουν πέσει δραματικά και ο συνολικός τζίρος θα μειωθεί σε μεγάλο βαθμό. Γι’ αυτό λέμε ότι θα είναι «μάγκας» όποιος σύλλογος καταφέρει να «ανεξαρτητοποιηθεί» από το τηλεοπτικό συμβόλαιο.  Οποιος καταφέρει να… μην το χρειάζεται για να επιβιώσει. Πολύ δύσκολο! Για τις περισσότερες από τις ελληνικές ομάδες τα έσοδα από τα τηλεοπτικά αντιστοχιούν στο 60-%-80% των συνολικών εσόδων τους! Δεν πωλούν πολλά εισιτήρια (διαρκείας), έχουν ελάχιστα εμπορικά έσοδα, κερδίζουν λίγα χρήματα από χορηγούς. Δεν είναι όλοι «Ολυμπιακός» ή «ΠΑΟΚ»…

Μιας και ο λόγος για τον Ολυμπιακό: όχι μόνο μπορεί να αναδειχθεί απολύτως αλώβητος από την κρίση, αλλά ενδεχομένως και ενισχυμένος συγκριτικά με ομάδες του ίδιους βεληνεκούς σε πανευρωπαϊκό επίπεδο! Ακόμα κι αν δεν υπολογίζει σε ενδεχόμενα έσοδα από συμμετοχή στους ομίλους του Champions League (ποτέ δεν πρέπει να υπολογίζεις απαρέγκλιτα σ’ αυτά αν δεν έχεις διασφαλισμένο «εισιτήριο»). Ακόμα κι αν μειωθεί το ποσό του από τα τηλεοπτικά. Ακόμα κι αν έχει σημαντική απώλεια εσόδων από χορηγούς και από εισιτήρια (διαρκείας), στην περίπτωση που όπως εκτιμούν ορισμένοι ματς παρουσία οπαδών στην κερκίδα δεν πρόκειται να δούμε πριν από το 2021.

Ο Ολυμπιακός έχει τέτοιο δίκτυο επαφών, τόσο πολλούς και καλούς παίκτες σε σούπερ «ποδοσφαιρική» ηλικία και τέτοια ικανότητα να αντικαθιστά επάξια (όχι πάντα με απόλυτη ευστοχία, αλλά με εντυπωσιακά ποσοστά) που αν αποφασίσει να πουλήσει «σωστά» δύο – τρεις παίκτες και να πάρει ισάξιους ή και καλύτερους στη θέση τους, όχι μόνο δεν θα «αιμορραγήσει» οικονομικά, αλλά θα είναι και σε καλύτερη θέση την επόμενη σεζόν συγκριτικά με πολλές άλλες ομάδες προηγμένων πρωταθλημάτων! Ηδη, άλλωστε, έχει αποκομίσει από την (μη «προγραμματισμένη») πώληση του Ποντένσε και από τα (μη δεδομένα) έσοδα από την πορεία του στο Champions League και στο Europa League «καβάτζα» που θα ζήλευαν πολλοί ιταλικοί και ισπανικοί σύλλογοι…

Πηγή: Gazzetta

Pin It on Pinterest

Shares
Share This