Επιλογή Σελίδας

Του Νίκου Κουνίτη

Η υπέρτατη μάχη σε δύο τροχούς ξεκινά την Κυριακή στο Κατάρυποσχόμενη, όπως άλλωστε κάθε χρονιά, αναρίθμητα προσπεράσματα, πλούσιο θέαμα και μπόλικο σασπένς, ικανά να μας καθηλώσουν στους τηλεοπτικούς μας δέκτες. Το Πρωτάθλημα του 2017 θα περιλαμβάνει και πάλι 18 αγώνες, που θα διεξαχθούν σε τέσσερις ηπείρους. Ωστόσο, τη νέα αγωνιστική σεζόν αρκετά πράγματα θα αλλάξουν, μιας και θα βιώσουμε σημαντικές μετακινήσεις αναβατών, την είσοδο μιας νέας ομάδας, αλλά και κάποιες διαφοροποιήσεις στους κανονισμούς διεξαγωγής των αγώνων. Ας δούμε, όμως, τα νέα δεδομένα αναλυτικότερα:

ΟΜΑΔΕΣ

• Η ΚΤΜ είναι η νέα εταιρεία που συμμετέχει με εργοστασιακές μοτοσυκλέτες για πρώτη φορά στο MotoGP. Η ιστορία της KTM στα γκραν-πρι ξεκινά το 2003, στην κατηγορία 125 κ.εκ., ενώ από το 2005 συμμετείχε και στα 250 κ.εκ. Το 2009 αποσύρθηκε από τους αγώνες, για να επιστρέψει δριμύτερη το 2012 στην κατηγορία Moto3, όπου και κατέκτησε τέσσερις τίτλους κατασκευαστών.

ΑΝΑΒΑΤΕΣ

• Ηχηρότερη μεταγραφή είναι σίγουρα αυτή του τρις παγκόσμιου πρωταθλητή Χόρχε Λορένθο, ο οποίος αφήνει τη Yamaha μετά από εννιά χρόνια, για να ενταχθεί στην ομάδα της Ducati.

• Ο φέρελπις 22χρονος Ισπανός Μάβερικ Βινιάλες, ο οποίος πέρυσι κατέκτησε την πρώτη του νίκη στη μεγάλη κατηγορία, πλαισιώνει τον Βαλεντίνο Ρόσι στο ρόστερ τηςYamaha.

• Οι Μπράντλεϊ Σμιθ και Πολ Εσπαργκαρό αφήνουν την Tech 3 Yamaha για τη νέα ομάδα της ΚΤΜ.

• Από τη Moto2, όπου και κατέκτησε δύο νίκες και 10 πόντιουμ, ο Ισπανός Άλεξ Ρινςπροβιβάζεται στο MotoGP και συγκεκριμένα στην ομάδα της Suzuki. Εκεί θα βρει τονΑντρέα Ιανόνε, ο οποίος αποχώρησε από τη Ducati, μετά από μια δύσκολη χρονιά.

• Το ντεμπούτο τους στη μεγάλη κατηγορία θα πραγματοποιήσουν και οι πρωταθλητές του Moto2 των ετών 2015 και 2016, Γιόνας Φόλγκερ και Ζοάν Ζάρκο. Αμφότεροι στρατολογήθηκαν από την Yamaha Tech 3.

• Από τη ίδια κατηγορία προέρχεται και ο Βρετανός Σαμ Λόους, ο οποίος θα αγωνιστεί με τα χρώματα της Aprilia, με team-mate τον Άλεξ Εσπαργκαρό.

• Ο Αλβάρο Μπαουτίστα φεύγει από την Aprilia και επιστρέφει στην Aspar. Με την ίδια ομάδα θα αγωνιστεί και ο Kάρελ Άμπραχαμ, μετά από μία χρονιά στο Πρωτάθλημα Superbike.

• Την αντίθετη διαδρομή ακολουθούν οι Στέφαν Μπραντλ και Ευγένιος Λάβερτι, που εγκαταλείπουν το MotoGP για το Πρωτάθλημα Superbike.

• Τέλος, ο Γιόνι Χερνάντεθ επιστρέφει στη Moto2.

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ

• Η σημαντικότερη αλλαγή είναι σίγουρα η κατάργηση των αεροδυναμικών πτερυγίων. Τααεροδυναμικά βοηθήματα, ωστόσο, επιτρέπονται αρκεί να περικλείονται στο φέρινγκ, με σαφείς, όμως, προδιαγραφές για τις διαστάσεις του τελευταίου. Οι ομάδες μπορούν να κατασκευάσουν δύο διαφορετικά φέρινγκ (ένα για κάθε αναβάτη) και στην πορεία της χρονιάς να φτιάξουν από ένα ακόμη για τον καθένα. Η ΚΤΜ, ως νέα εταιρεία στο Πρωτάθλημα έχει τη δυνατότητα απεριόριστων αλλαγών. Μόνο για φέτος οι ομάδες μπορούν να χρησιμοποιήσουν εναλλακτικά και τα περσινά φέρινγκ. 

• Καταργούνται τα intermediate ελαστικά και αντικαθίστανται από μία γόμα επιλογής. Έτσι οι οδηγοί θα έχουν τρεις γόμες για τον εμπρός τροχό συν μία γόμα της επιλογής τους και τρεις για το πίσω συν μια γόμα επιλογής.

• Εισάγεται το σύστημα αναγνώρισης γόμας ελαστικού, το οποίο μέσω του αισθητήρα πίεσης ελαστικού (TAPS) θα αναμεταδίδει την πληροφορία σε διοργανωτή και τηλεοπτικά συνεργεία.

• Έως τέσσερα μέλη της ομάδας, εξοπλισμένα με κράνη, μπορούν να βοηθήσουν έναν αναβάτη στην αλλαγή μοτοσυκλέτας, όλοι οι υπόλοιποι είναι υποχρεωμένοι να παραμείνουν στα πιτ. Απαγορεύεται η εφεδρική μοτοσυκλέτα να έχει εμπλεγμένη σχέση, πράγμα που μόνο ο οδηγός μπορεί να κάνει. Επιτρέπεται, ωστόσο, σε μέλος της ομάδας να κρατά πατημένη τη μανέτα του συμπλέκτη.

• Για αλλαγές του λογισμικού της ECU απαιτείται πλέον η ομόφωνη απόφαση όλων των κατασκευαστών. Μέχρι πρότινος μόνο οι Honda, Yamaha και Ducati είχαν δικαίωμα ψήφου.

ΚΑΛΑΝΤΑΡΙ 2017

Oι διαφοροποιήσεις στο καλαντάρι επικεντρώνονται στη συντόμευση του θερινού διαλείμματος και στην αλλαγή σειράς των γκραν πρι Τσεχίας και Αυστρίας. Ο αγώνας της Μεγάλης Βρετανίας που θα άλλαζε πίστα διεξαγωγής (στη νέα πίστα της Ουαλίας) παραμένει στο Σίλβερστοουν.

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΓΚΡΑΝ ΠΡΙ ΠΙΣΤΑ

  • 26 Mαρτίου Κατάρ Losail International Circuit
  • 09 Aπριλίου Αργεντινής Termas de Río Hondo
  • 23 Aπριλίου Αμερικής Circuit of The Americas
  • 07 Μαΐου Ισπανίας Circuito de Jerez
  • 21 Μαΐου Γαλλίας Le Mans
  • 04 Ιουνίου Ιταλίας Autodromo del Mugello
  • 11 Ιουνίου Καταλονίας Barcelona – Catalunya
  • 25 Ιουνίου Ολλανδίας TT Circuit Assen
  • 02 Ιουλίου Γερμανίας Sachsenring
  • 06 Aυγούστου Τσεχίας Automotodrom Brno
  • 13 Aυγούστου Αυστρίας Red Bull Ring – Spielberg
  • 27 Aυγούστου Μεγάλης Βρετανίας Silverstone Circuit
  • 10 Σεπτεμβρίου Σαν Μαρίνο Misano Circuit Marco Simoncelli
  • 24 Σεπτεμβρίου Αραγονίας MotorLand Aragón
  • 15 Oκτωβρίου Ιαπωνίας Twin Ring Motegi
  • 22 Oκτωβρίου Αυστραλίας Phillip Island
  • 29 Oκτωβρίου Μαλαισίας Sepang International Circuit
  • 12 Noεμβρίου Βαλένθια Comunitat Valenciana-Ricardo Tormo

Πηγή: 4 Τροχοί

Pin It on Pinterest

Shares
Share This