Επιλογή Σελίδας

Του Μιχάλη Γεωργιάδη

Την πιο ενδιαφέρουσα περίοδο κατατακτήριων δοκιμών ακολούθησε ένας από τους πιο βαρετούς αγώνες των τελευταίων ετών στην εξέλιξή του. Ωστόσο είχε μια θεμελιώδη ανατροπή. Ενώ οι Ferrari ήταν κυρίαρχες σε ελεύθερες δοκιμές και κατατακτήριες, και οι Mercedes δεν φαίνονταν να έχουν το ρυθμό, τελικά ο Bottas πήρε τη νίκη.

Ο Φιλανδός πήρε την πρώτη νίκη της καριέρας του στον 81ο αγώνα του. Ενώ εκκινούσε από την δεύτερη θέση του grid, νίκησε τον Vettel σε έναν αγώνα dragster ως την δεύτερη στροφή. Την πρώτη ουσιαστικά με δυνατά φρένα. Ο Γερμανός της Ferrari εκκίνησε πολύ καλά, αλλά ο Bottas εκμεταλλεύτηκε το slipstreaming στην τεράστια ευθεία.Πιο πίσω ο Hamilton που ξεκίνησε από την 4η θέση καλύτερα από τον 3ο Raikkonen, στριμώχτηκε ανάμεσα στον Φιλανδό και τον Ricciardo. Έτσι έδωσαν την ευκαιρία στον Verstappen να τους πάρει την εσωτερική και να κλειδώσει την 5η θέση.

Στη Στροφή 2, στον πρώτο γύρο ο Palmer και ο Grosjean συγκρούστηκαν και εγκατέλειψαν. Και φυσικά έφεραν το safety car στην πίστα. Οι μόνοι οδηγοί που μπήκαν στα pits ήταν οι Vandoorne και Ericsson οι οποίοι είχαν εκκινήσει με την Super Soft γόμα την οποία άλλαξαν με την Ultra Soft. Νωρίτερα, στο γύρο σχηματισμού, ο Alonso ανέφερε ότι έχει πρόβλημα με τις ενδείξεις φόρτισης της μπαταρίας και στη συνέχεια πάρκαρε το μονοθέσιό τουστην είσοδο του pitlane και εγκατέλειψε, πριν καν την εκκίνηση.

Στην επανεκκίνηση στον 4ο γύρο ο Bottas πήρε αμέσως διαφορά 1”, με τους Vettel, Raikkonen, Hamilton, Verstappen, Massa, Ricciardo, Perez, Ocon, και Hulkenberg να ολοκληρώνουν τη 10άδα. Ο Ricciardo στον 5ογύρο ανέφερε σοβαρό πρόβλημα στα πίσω φρένα και εγκατέλειψε.

Στον 10 γύρο η διαφορά Bottas – Vettel είχε ήδη ανοίξει στα 3,2. Την 3η θέση είχε ο Kimi ενώ ο Hamilton γύριζε 0,8” πιο αργά από τον team-mate του. Το πρόβλημα του Βρετανού ήταν κυρίως το 3ο sector, ενώ το καλύτερό του το πρώτο. Στον 11ο κάνει ταχύτερο προσωπικό γύρο και πιάνει τον Kimi αλλά τον ενημερώνουν για υπερθέρμανση του αυτοκινήτου και του ζητούν να κόψει ρυθμό. Από εκείνο το σημείο και μετά, και μέχρι τα pitstops το σκηνικό αυτό επαναλήφθηκε αρκετές φορές. Ο Hamilton άφηνε λίγο το αυτοκίνητο να κρυώσει, πίεζε, μείωνε τη διαφορά από τον Raikkonen αλλά αμέσως μετά ανέβαζε λίγο το ρυθμό του ο Kimi και ο οδηγός της Mercedes έπρεπε να υποχωρήσει λόγω της υπερθέρμανσης που επανέρχονταν.

Στην μάχη της κορυφής ο Vettel έχανε συνέχεια τρία τέσσερα δέκατα από τον Bottas, κυρίως στο πρώτο sector.Στον 16ο οι τέσσερις πρώτοι έχουν διαφορά 4” μεταξύ τους. Ο Verstappen είναι πολύ πίσω, +11” από τον Hamilton. Για πρώτη φορά στον 16ο γύρο ο Vettel γυρνάει 0,2” πιο γρήγορα από τον Bottas, ο οποίος απαντά με ταχύτερο πέρασμα κατά ένα δέκατο στον επόμενο.

Για πρώτη φορά Vettel και Verstappen αναφέρουν προβλήματα με το εμπρός αριστερό λάστιχο στον 21ο γύρο.Στον 23ο γύρο η διαφορά έχει ανοίξει κι άλλο με τον Vettel πλέον στα 5 δευτερόλεπτα πίσω, άλλα 6” πιο πίσω ο Kimi και τον Hamilton άλλα 3,5” πιο πίσω.

Στον 23ο γύρο ο Vettel έκανε ταχύτερο γύρο, μισό δεύτερόλεπτο από τον Bottas, η πρώτη ένδειξη ότι θα μπορούσε να έχει καλύτερο ρυθμό αγώνα. Από εκεί και μετά, για τους επόμενους 3-4 γύρους ψαλίδισε λίγο τη διαφορά, ενώ ο Bottas έχει να αντιμετωπίσει και τα πρώτα ντουμπλαρίσματα με τη διαφορά να έχει πέσει στα 2,6” όταν ο Bottas μπήκε τελικά στα pits για αλλαγή από την Ultra στην Super Soft γόμα. Ο Vettel έμεινε έξω για έξι ακόμη γύρους με την εντολή να πιέσει. Και όταν δεν είχε ντουμπλαρίσματα με την ταλαιπωρημένη Ultra Soft γόμα γύριζε το ίδιο γρήγορα με τον Bottas που είχε πλέον την καινούρια Super Soft.

Στη μάχη για το βάθρο, στον 30ο γύρο μπήκε για pitstop ο Kimi. Πίσω του ο Verstappen και στη συνέχεια ο Hamilton. Ανάλογα με τα ντουμπλαρίσματα ο Vettel γυρίζει περιστασιακά 0,8”-1” πιο γρήγορα από τον Φιλανδό και ελπίζει. Όταν τελικά τον φωνάζουν στα pits τέλος του 34ου γύρου, ενώ ο Bottas έχει να ντουμπλάρει τον Kvyat,καθυστερούν ένα περίπου δευτερόλεπτο να βάλουν τον εμπρός αριστερό τροχό. Επιστρέφοντας στα pits είναι στα 4,7” πίσω από Bottas.

Με τα ίδια πλέον λάστιχα, αλλά έξι γύρους πιο φρέσκα στο αυτοκίνητο του Vettel, ο Γερμανός της Ferrari είναι 0,4” κατά μέσο όρο πιο γρήγορος. Με τα ντουμπλαρίσματα να παίζουν το ρόλο τους. Στον 38ο γύρο ο Bottas μπλοκάρει δυνατά και χάνει 1,5” μαζεμένο, άλλο μισό στον επόμενο και στον 40ο γύρο η διαφορά έχει πέσει πλέον στα 1,7” και στον 42ο γύρο μειώνεται κι άλλο, στα 1,3”, ενώ ο Massa κάνει ένα ανεξήγητο για την ώρα pitstop για Ultra Soft ενώ είναι 6ος και πέφτει 9ος. Γιατί το αναφέρουμε; Θα δείτε…

Μόλις τρεις γύρους πριν το τέλος κατάφερε ο Vettel να μπει στο δευτερόλεπτο με διαδοχικούς ταχύτερους γύρους. Η Ferrari δείχνει ότι έχει τον ρυθμό με τον ταχύτερο γύρο του Kimi στον 50ο γύρο. Μπαίνοντας στον 51ο γύρο ο Vettel πήρε DRS, ενώ πλησίαζαν τον Massa για ντουμπλάρισμα. Ο οποίος άφησε εύκολα τον Bottas αλλά καθυστέρησε τον Vettel. Και κάπου εκεί τέλειωσε ο αγώνας. 

Πηγή: Drive

Pin It on Pinterest

Shares
Share This