Επιλογή Σελίδας

Τα Μotorsport και Autosport, εκ των κορυφαίων μίντια με ειδίκευση στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, αποκάλυψαν πως θα γίνει η κατανομή των χρημάτων που κερδίζει το πρωτάθλημα της Φόρμουλα 1 στις 10 ομάδες που παίρνουν μέρος τη φετινή σεζόν. Σε Ferrari, Mercedes και Red Bull τα περισσότερα.

Η περσινή πτώση της Ferrari στην τρίτη θέση στη βαθμολογία των κατασκευαστών δεν εμπόδισε την ιταλική ομάδα να διατηρήσει τη θέση της ως η ομάδα που καρπώνεται τα περισσότερα από τα εμπορικά δικαιώματα της Φόρμουλα 1, με την πρωταθλήτρια Mercedes να περιορίζεται στη δεύτερη θέση των εισπράξεων. Αυτό μπορεί να μοιάζει περίεργο, ωστόσο αυτός είναι ο ιδιαίτερος τρόπος που λειτουργεί η κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Ας δούμε, όμως, λίγο πιο αναλυτικά το πόσα είναι τα χρήματα που μπαίνουν στη μοιρασιά. Σύμφωνα με όσα έγιναν σήμερα γνωστά, η εκτίμηση των υπευθύνων είναι πως τα συνολικά έσοδα του πρωταθλήματος (από την τηλεόραση, τους διοργανωτές των αγώνων, τους χορηγούς, κλπ.) θα φτάσουν τα 1,380 δισ. δολάρια. Με βάση τη συμφωνία που είναι σε ισχύ, το 68% αυτών των χρημάτων θα μοιραστούν στις ομάδες, δηλαδή 940 εκατ. ευρώ. Το 2016 το ποσό αυτό ήταν 965 εκατ., με την πτώση να οφείλεται στις αυξημένες δαπάνες για μάρκετινγκ και στο γεγονός πως εφέτος τα Γκραν Πρι μειώθηκαν από 21 σε 20.

Ας δούμε τώρα πως γίνεται η μοιρασιά, αφού το ποσό που λαμβάνει κάθε ομάδα καθορίζεται από μια σειρά παραγόντων, συμπεριλαμβανομένων των επιδόσεων κατά τη διάρκεια της σεζόν, των επιτυχιών του παρελθόντος και ειδικών συμφωνιών. Τα έσοδα κατανέμονται στις 10 ομάδες μέσω εννέα μηνιαίων πληρωμών ξεκινώντας από τον Απρίλιο, ενώ τον επόμενο Μάρτιο θα υπάρξει μία τελική πληρωμή, όταν τα έσοδα θα έχουν οριστικοποιηθεί.

Ο παρακάτω πίνακας, που προέρχεται από το Autosport, αναφέρει λεπτομερώς τον τρόπο με τον οποίο τα έσοδα κατανέμονται στις ομάδες:

Στην πρώτη στήλη (COL1) βλέπουμε το ποσό των 36 εκατ. που λαμβάνει κάθε ομάδα που τερμάτισε στην 10άδα τα τελευταία δύο χρόνια. Η ομάδα της Haas δεν παίρνει αυτά τα χρήματα αφού έχει διανύσει μόνο μία σεζόν στο πρωτάθλημα.

Στη δεύτερη στήλη (COL2) βλέπουμε πόσα χρήματα πήρε κάθε ομάδα ανάλογα με την αγωνιστική της πορεία την σεζόν που πέρασε. Ως πρωταθλήτρια η Mercedes έλαβε το μεγαλύτερο μέρος της «πίτας», με τη Sauber, που τερμάτισε 10η να λαμβάνει τα λιγότερα.

Το πιο ενδιαφέρον κομμάτι έχει να κάνει με τα διάφορα μπόνους που καταλήγουν σε συγκεκριμένες ομάδες και έχουν γίνει θέμα συζήτησης και διαμαρτυριών. Οι τέσσερις κορυφαίες ομάδες (Ferrari, Mercedes, Red Bull και McLaren) καρπώνονται το μπόνους πρωταθλήματος κατασκευαστών (στήλη CCB). Η Ferrari απολαμβάνει μπόνους 68 εκατ. (στήλη LST) ως η ομάδα που αγωνίζεται στη Φόρμουλα 1 από την εκκίνησή της το 1950 μέχρι και σήμερα. Διάφορα μπόνους λαμβάνουν (στήλη OTHER) και οι Red Bull Racing (πρώτη ομάδα που υπέγραψε τη συμφωνία να είναι στο πρωτάθλημα έως το 2020), Mercedes (έπιασε το στόχο των δύο πρωταθλημάτων) και Williams(«μπόνους κληρονομιάς»).

Πηγή: Sport and Business

Pin It on Pinterest

Shares
Share This