Επιλογή Σελίδας

Του Μιχάλη Γεωργιάδη

Ο Lewis Hamilton πήρε την 55η νίκη της καριέρας του και 2η φετινή, και μείωσε τη διαφορά από τον Sebastian Vettel στο πρωτάθλημα. Ενώ οι δύο πρώτες ομάδες φαίνεται ότι έκαναν ένα παρόμοιο βήμα εξέλιξης, οι πραγματικά κερδισμένοι είμαστε όλοι εμείς οι fans της Formula 1 που επιτέλους βλέπουμε αγώνες στις μύτες των ποδιών, με κρατημένη την ανάσα.

Στην εκκίνηση έφυγε πολύ δυνατά ο Vettel και κατάφερε να περάσει τον Hamilton στην κόντρα ως την πρώτη στροφή. Πίσω του, ο Hamilton έστριψε προσεκτικά αλλά ο Bottas γλίστρησε, χτυπώντας τον Raikkonen ο οποίος χτύπησε τον Verstappen που είχε βρεθεί δίπλα του, στην εξωτερική. Ο Φιλανδός της Mercedes συνέχισε, αλλάVerstappen και Raikkonen εγκατέλειψαν με σπασμένη ανάρτηση.

Στο πρώτο κομμάτι του αγώνα, ως τα pitstops, ο Vettel άνοιγε σταδιακά μια διαφορά που έφτασε ως τα 7 σχεδόν δευτερόλεπτα με τον Hamilton να μην μπορεί να ακολουθήσει. Οι αλλαγές ελαστικών ξεκίνησαν στον 14ο γύρο, καιστον 15ο ο Vettel μπήκε και έβαλε ξανά την μαλακή γόμα. Αν και θα ήθελε καθαρό δρόμο, επέστρεψε στην πίστα πίσω  από Ricciardo, τον οποίο πέρασε δύο γύρους μετά. Ο Hamilton στο μεταξύ πετούσε κάνοντας σε εκείνο το σημείο γύρο 2” ταχύτερο.

Ο Βρετανός της Mercedes έμεινε έξω ως τον 22ο γύρο, οπότε και μπήκε για να βάλει την μέση γόμα και να πάει, όπως φάνταζε εκείνη τη στιγμή, ως το τέλος. Ο Bottas κράτησε ακόμη περισσότερο το σετ ελαστικών με το οποίο εκκίνησε και καθυστερούσε τον Vettel ο οποίος στο μεταξύ είχε φτάσει πίσω του. Ενώ αρχικά ο οδηγός της Ferrari με τα μαλακά Pirelli γύριζε 0,8”-1,2” ταχύτερα από τον Hamilton με την μέση γόμα, όταν ο Vettel βρέθηκε πίσω από τον Bottas ο Hamilton άρχισε να καλύπτει διαφορά 2” ανά γύρο.

Ο Bottas έκανε τελικά τo δικό του pitstop στον 27ο γύρο, επίσης για μέση γόμα. Έναν γύρο πριν ο Vettel έκανε ένα πολύ «αντρίκειο» προσπέρασμα, με διπλή προσποίηση στην ευθεία και αφού έβγαλε το μισό αυτοκίνητο στο χώμα. Στον 28ο γύρο, και ενώ υποτίθεται ότι η μαλακή γόμα θα έπρεπε να αρχίσει να χάνει απόδοση μετά από 14 γύρους, ο Vettel εξακολουθούσε να γυρίζει 0,6 πιο γρήγορα, έχοντας ανοίξει την διαφορά ξανά στα 8”από τα τρία περίπου που είχε φτάσει όσο ο Bottas καθυστερούσε τον Γερμανό της Ferrari.

Στον 35ο γύρο, μια ανόητη κίνηση του Vandoorne με την δεύτερη McLaren, ο οποίος έπεσε πάνω στον Massaστην 1η στροφή ενώ η Williams είχε ξεκάθαρα την εσωτερική και είχε πετύχει το προσπέρασμα, έφερε την πίστα σε καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας. Με τον ρυθμό παγωμένο η Mercedes τράβηξε τον Hamilton ξανά στα pits για να ξεφορτωθεί την αργή μέση γόμα και να ξαναβάλει την πιο γρήγορη μαλακή για ένα μεγάλο κομμάτι 30 γύρων ως την καρό σημαία.

Η Ferrari και ο Vettel δεν είχαν βγάλει την υποχρέωση της μέση γόμας ακόμα. Και το έκαναν στον 38ο γύρο, αμέσως μετά την επανεκκίνηση του αγώνα. Πράγμα που αποδείχθηκε λάθος στη στρατηγική, και σε συνδυασμό με την καθυστέρηση που προκάλεσε στον Vettel ο Bottas χάθηκε ο αγώνας για τους κόκκινους. Η μάχη ήταν σκληρή, Vettel και Hamilton βρέθηκαν δίπλα δίπλα στην πρώτη στροφή καθώς η Mercedes κατέβαινε τέρμα γκάζι την ευθεία και η Ferrari έβγαινε από το pitlane. Ακούμπησαν, ο Hamilton βρέθηκε λίγο εκτός πίστας και γκρίνιαξε ότι τον έσπρωξε ο Vettel, αλλά διατήρησε την ψυχραιμία του.

Για 4-5 γύρους οι δυο τους ήταν μπλεγμένοι σε κυκλοφοριακό, ενώ έδιναν μια λυσσασμένη μάχη, ένα κυνηγητό κυριολεκτικά τροχό με τροχό. Μέσα στο χάος ο Vettel κατάφερνε να παίρνει DRS από τους πιο αργούς οδηγούς στα ντουμπλαρίσματα και έτσι να αμύνεται. Αλλά μόλις καθάρισαν από την κίνηση, χωρίς DRS πλέον για την Ferrari ο Hamilton πέρασε τον Vettel εύκολα.

Το μόνο που έμενε ήταν να δούμε αν η μαλακή γόμα του Hamilton θα έχανε απόδοση στο τέλος και αν η μέση του του Vettel θα του έδινε κάποιο πλεονέκτημα λίγο πριν την καρό σημαία. Αλλά κάτι τέτοιο δεν έγινε, αντιθέτως ο Hamilton έκανε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα τρεις γύρους πριν το τέλος.

Στην 3η θέση τερμάτισε ο Daniel Ricciardo, στην πρώτη φετινή του παρουσία στο βάθρο. Ο αγώνας του Αυστραλού ήταν τόσο αθόρυβος και ήταν τόσο πολλά αυτά που γίνονταν μπροστά αλλά και πίσω του, που με δυσκολία βρίσκει κανείς ένα πλάνο του στην τηλεοπτική μετάδοση. Στην 4η και 5η θέση τερμάτισαν οι Force India,συγκεντρώνοντας πολύτιμους βαθμούς. Αυτός είναι ο δεύτερος καλύτερος συνδυασμός αποτελεσμάτων της ομάδας στην ιστορία της, καθώς έχει και έναν συνδυασμό 3ης-6ης θέσης.

Η παρουσία του Hulkenberg στην 6η θέση είναι ένα σημάδι της αγωνιστικής ανόδου της Renault, σε συνδυασμό με την κακή τύχη άλλων οδηγών. Ο Sainz έδωσε σκληρές μάχες σε όλο τον αγώνα με τις Haas και τις Sauber. Ήθελε ένα καλό αποτέλεσμα μπροστά στους συμπατριώτες του και πήρε την 7η θέση. Ο Wehrlein έχασε την θέση του από τον Sainz έχοντας να εκτίσει και μία ποινή 5″ για λάθος έξοδο από τα pits. Αλλά και πάλι είναι άθλος η 8η θέση. Οι πρώτοι βαθμοί της Sauber, αφήνουν τη McLaren τη μόνη ομάδα στο μηδέν. Την 10άδα συμπλήρωσε ο Grosjean. Η άλλη Haas του Magnussen είχε κλατάρισμα μετά από επαφή στη μονομαχία με τον Kvyat στον τελευταίο γύροκαι έχασε τον τερματισμό στην 10άδα ενώ ο Ρώσος κράτησε την 9η θέση.

Ο Alonso δεν είχε τον αγώνα που ήλπιζε ότι θα κάνει μετά τον άθλο των κατατακτήριων που τον έφεραν στην 7η θέση του grid. Στην 2η στροφή ο Massa τον έσπρωξε εκτός πίστας. Έχασε πολλές θέσεις, ενώ ίσως και να κουβάλαγε μικροπροβλήματα στο αυτοκίνητο από εκεί και μετά. Η 12η θέση ήταν σίγουρα μια πρόοδος σε σχέση με τους προηγούμενους αγώνες, αφού αυτός ήταν ο πρώτος του τερματισμός για το 2017.

Βαθμολογία οδηγών

Βαθμολογία κατασκευαστών

Πηγή: Drive

Pin It on Pinterest

Shares
Share This