Επιλογή Σελίδας

Του Μιχάλη Γεωργιάδη

Ο Sebastian Vettel πήρε τη νίκη στο GP του Monaco και προηγείται στο πρωτάθλημα Οδηγών με διαφορά 25 βαθμών πλέον από τον δεύτερο Lewis Hamilton. Στην δεύτερη θέση ο Kimi Raikkonen.

Αυτό είναι το 90ο 1-2 της Ferrari και η πρώτη νίκη της Monaco σε 16 χρόνια. Το προηγούμενο 1-2 της ιταλικής ομάδας είναι το πρώτο από το επίσης αμφιλεγόμενο αποτέλεσμα του γερμανικού GP τον Ιούλιο του 2010, όταν είχε κερδίσει ο Alonso αφού χρειάστηκε να ακουστεί το περίφημο «Felipe, o Fernando είναι ταχύτερος από σένα» ώστε ο Massa να δώσει την πρώτη θέση στον διεκδικητή της νίκης Alonso.

Η αμηχανία έχει να κάνει με την επιλογή της Ferrari να βάλει για pitstop πρώτο τον Kimi Raikkonen o οποίος οδηγούσε τον αγώνα. Αυτή είναι η συνηθισμένη πρακτική στις κανονικές πίστες, με τον πρωτοπόρο να έχει τον πρώτο λόγο. Όμως στο Monaco, με την Ultra Soft γόμα ουσιαστικά να μην φθείρεται και να δίνει πολύ καλούς χρόνους ακόμη και μετά από δεκάδες γύρους, αυτό σήμαινε ότι ο Kimi έβαλε την πιο αργή Super Soft γόμα ενώ ο Vettel είχε μπροστά του καθαρή πίστα να εκμεταλλευτεί το πιο γρήγορο λάστιχο, έστω και φθαρμένο. Οπότε, αυτό που σε μια κανονική πίστα θα ήταν πλεονέκτημα για τον Raikkonen, στη συγκεκριμένη πίστα ήταν μειονέκτημα. Η ομάδα δεν μπορεί να μην το ήξερε αυτό αλλά δεν φρόντισε να προστατέψει τον Raikkonen. Ή ήθελε να βοηθήσει τον Vettel ο οποίος έτσι κι αλλιώς είναι μπροστά στο πρωτάθλημα και έχει τις περισσότερες πιθανότητες να το κατακτήσει σε σχέση με το Φιλανδό.

Από τον 35ο ως τον 38ο γύρο με διαδοχικούς ταχύτερους γύρους σε στιλ κατατακτήριων δοκιμών ο Vettel βγήκε μπροστά από τον Kimi όταν έκανε το δικό του pitstop. Από εκεί και μετά ήλεγξε το ρυθμό και πήρε τη νίκη. Ο Raikkonen ο οποίος στο πρώτο κομμάτι του αγώνα με την Ultra Soft γόμα είχε πολύ καλό ρυθμό και έκανε ταχύτερους γύρους ώστε να μην επιτρέψει στον Vettel να τον απειλήσει, με την Super Soft γόμα δεν είχε ανάλογα καλό ρυθμό και έχανε έδαφος. Δίνοντας μάλιστα τη δυνατότητα σε διάφορες φάσεις του αγώνα στον Ricciardo να τον πιέσει. Θεωρητικά. Στην πράξη όπως είδαμε τα προσπεράσματα ήταν αδύνατα.

Ο Αυστραλός της Red Bull έμοιαζε να μην έχει ελπίδα, όμως ευνοήθηκε από την στρατηγική και την ατυχία του Verstappen. Ο νεαρός Ολλανδός ήταν ταχύτερος από τον Bottas στο πρώτο κομμάτι του αγώνα αλλά δεν μπορούσε να τον περάσει. Έτσι η ομάδα τον κάλεσε για αλλαγή ελαστικών στον 33ο γύρο και η Mercedes απάντησε κάνοντας το ίδιο με τον Bottas στον επόμενο. Στον γύρο εξόδου ο Verstappen έμπλεξε σε κυκλοφοριακό και έτσι η κίνηση να περάσει τον Φιλανδό της Mercedes δεν του βγήκε. Επιπλέον, ο Bottas με την Super Soft γόμα ήταν ακόμη πιο αργός. Έτσι όταν ο Ricciardo έμεινε με καθαρό χώρο μπροστά του για 3-4 γύρους, από τον 34ο ως τον 38ο, βγήκε μπροστά και από τους δύο.

Η κόντρα Bottas – Verstappen διήρκησε όλο τον αγώνα. Ενώ η Red Bull ήταν πιο γρήγορη η προσπέραση στάθηκε αδύνατη. Ακόμη και όταν εκμεταλλεύτηκαν το safety car στους τελευταίους γύρους και έβαλαν στον Ολλανδό φρέσκια Ultra Soft γόμα χωρίς να χάσει θέση, ενώ ο Bottas συνέχιζε με την πιο αργή Super Soft και μάλιστα ταλαιπωρημένη για 30+ γύρους. Έτσι οι δυο τους τερμάτισαν σε σχηματισμό, στις θέσεις4 και 5.

Ο Sainz επιβεβαίωσε τον ρυθμό της Toro Rosso στην συγκεκριμένη πίστα. Εκκίνησε από την 6η θέση, την έχασε προσωρινά στα pitstops, αλλά μόλις ο κύκλος των αλλαγών ελαστικών ολοκληρώθηκε, βρέθηκε εκεί και πάλι χωρίς ουσιαστικά να απειληθεί. Ελάχιστη πίεση δέχτηκε στο τέλος από τον Hamilton. Ο οποίος εκκινούσε 13ος. Ήταν 14ος στις κατατακτήριες, και επωφελήθηκε από την ποινή του Button που ενώ ήταν 9ος στο qualifying ξεκινούσε τελευταίος λόγω αλλαγής κινητήρα. Στην εκκίνηση ο Hamilton σοφά δεν ρίσκαρε και απέφυγε να στριμωχτεί για να διεκδικήσει ένα προσπέρασμα. Πέρασε μόνο τον Vandoorne που είχε δίπλα του στην 12η θέση, από το ξεκόλλημα κιόλας μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα. Κέρδισε άλλη μία θέση από το πρόωρο και μεγάλης διάρκειας pitstop του Perez όταν έσπασε η πτέρυγα της Force India και άλλη μία από την εγκατάλειψη του Hulkenberg από κιβώτιο στον 17ο γύρο. Στη συνέχεια το μόνο που μπορούσε να κάνει ήταν να περιμένει. Εκκινώντας με φρέσκια Ultra Soft γόμα, αφού ήταν εκτός 10άδας, μπορούσε να τραβήξει το πρώτο stint περισσότερο από τους πρωτοπόρους. Για την ακρίβεια ήταν ο τελευταίος που μπήκε να αλλάξει λάστιχα, βάζοντας τα Super Soft στον 47ο γύρο και επέστρεψε στην πίστα στην 7η θέση, προσπερνώντας τον Grosjean.

Η 8η θέση του Γάλλου της HAAS σε συνδυασμό με την 10η θέση που κληρονόμησε ο Magnussen όταν συγκρούστηκαν Kvyat και Perez στην Rascasse. Ήταν μια μάλλον υπεραισιόδοξη κίνηση του Μεξικανού της Force India στην προσπάθεια να κερδίσει κάτι στο διάστημα μετά το safety car, όταν οι διαφορές είχαν μαζευτεί. Το αποτέλεσμα ήταν να εγκαταλείψουν και οι δύο, πράγμα που αδικεί τον Ρώσο της Toro Rosso o οποίος από την Πέμπτη είχε ρυθμό και εκείνη τη στιγμή ήταν στους βαθμούς.

Στην 9η θέση τερμάτισε ο Felipe Massa σε έναν αγώνα στον οποίο πέρασε απαρατήρητος. Η άλλη Williams του Stroll εγκατέλειψε, αλλά έτσι κι αλλιώς ήταν σε όλο τον αγώνα στις προτελευταίες θέσεις, ενώ στην περίοδο του safety car έλεγε ότι δεν ήξερε τι να κάνει για να κρατήσει σε ικανοποιητική θερμοκρασία λάστιχα και φρένα ώστε να μην τρακάρει στην επανεκκίνηση. Αυτό το safety car στο οποίο αναφερόμαστε βγήκε στην πίστα όταν ο Button πήγε να κάνει ένα πέρασμα ασθενοφόρου στον Wehrlein, όταν ο οδηγός της Sauber άνοιξε την πόρτα για να περάσει με μπλε σημαίες, σε ντουμπλάρισμα, ο Vettel. Ο Button πήγε να ακολουθήσει την Ferrari και να επωφεληθεί, αλλά ο Wehrlein έκλεισε την πόρτα ενώ ο Button είχε ήδη βάλει μισό μήκος της McLaren του δίπλα στην Sauber. Τα δύο αυτοκίνητα ακούμπησαν, η εμπρός αριστερή ανάρτηση της MCL 32 κατέρρευσε ενώ η Sauber σηκώθηκε στους δύο αριστερούς τροχούς και έκατσε όρθια στη μπαριέρα. Έγινε με λίγα χιλιόμετρα, στην δεξιά στροφή πριν την είσοδο του τούνελ. Αλλά έτσι όπως έγινε έμοιαζε λίγο τρομακτικό, κυρίως γιατί ο Wehrlein εγκλωβίστηκε μέσα στο αυτοκίνητο.

Αξιοσημείωτο και ενδεικτικό της νέας εποχής της F1 που έχει άλλη άποψη για την επικοινωνία, είναι η συνομιλία μέσω ασυρμάτου μεταξύ Alonso και Button, τη στιγμή που ο Βρετανός στηνόταν στην άκρη του pitlane για την εκκίνηση (μετά τις ποινές η ομάδα αποφάσισε ότι δεν είχε νόημα να εκκινήσει τελευταίος και ότι ήταν καλύτερα να σπάσει το parc ferme για να κάνει αλλαγές στο set-up). Ο Ισπανός του ευχήθηκε καλή επιτυχία και του έδωσε συγχαρητήρια για την εξαιρετική δουλειά που έκανε στις κατατακτήριες. Ο Button ξαφνιάστηκε, γέλασε, του ευχήθηκε να είναι ασφαλής στο Indy 500 και να αποφύγει τις κακοτοπιές. Όταν ο Alonso του είπε «να μου προσέχεις το αυτοκίνητο» ο Button του απάντησε «θα ουρήσω στο κάθισμά σου».

# Οδηγός Ομάδα Κινητήρας Χρόνος Διαφορά
1 germany Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 1:44’44.340  
2 finland Kimi Raikkonen Ferrari Ferrari 1:44’47.485 3.145
3 australia Daniel Ricciardo Red Bull TAG 1:44’48.085 3.745
4 finland Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:44’49.857 5.517
5 netherlands Max Verstappen Red Bull TAG 1:44’50.539 6.199
6 spain Carlos Sainz Jr. Toro Rosso Renault 1:44’56.378 12.038
7 united_kingdom Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:45’00.141 15.801
8 france Romain Grosjean Haas Ferrari 1:45’02.490 18.150
9 brazil Felipe Massa Williams Mercedes 1:45’03.785 19.445
10 denmark Kevin Magnussen Haas Ferrari 1:45’05.783 21.443
11 united_kingdom Jolyon Palmer Renault Renault 1:45’07.077 22.737
12 france Esteban Ocon Force India Mercedes 1:45’08.065 23.725
13 mexico Sergio Perez Force India Mercedes 1:45’23.429 39.089
14 russia Daniil Kvyat Toro Rosso Renault    
15 canada Lance Stroll Williams Mercedes    
Ret belgium Stoffel Vandoorne McLaren Honda    
Ret sweden Marcus Ericsson Sauber Ferrari    
Ret united_kingdom Jenson Button McLaren Honda    
Ret germany Pascal Wehrlein Sauber Ferrari    
Ret germany Nico Hulkenberg Renault Renault    

Βαθμολογία οδηγών

Βαθμολογία Κατασκευαστών

Πηγή: Drive

Pin It on Pinterest

Shares
Share This