Του Κλεάνθη Τριανταφυλλίδη
Ο Vallteri Bottas κράτησε την ψυχραιμία του απέναντι στον επιτιθέμενο Vettel για να πάρει στο νήμα μια νίκη που αρχικά έδειχνε ότι θα κατακτούσε εύκολα.
Πάντως ο Vettel αύξησε το βαθμολογικό του πλεονέκτημα από τον Lewis Hamilton, που έκανε καλό αγώναξεκινώντας από την 8η θέση, αλλά ο Ricciardo δεν τον άφησε να ανέβει στο βάθρο.
Ο Bottas έκανε μια εκκίνηση-αστραπή από την pole position για να μπει στην πρώτη στροφή καθαρά μπροστά από τον Vettel. Τόσο γρήγορη ήταν μάλιστα η αντίδρασή του στο σβήσιμο των κόκκινων φώτων, που πολλοί πίστεψαν ότιέκλεψε. Όμως οι αγωνοδίκες τον βρήκαν μέσα στα όρια για… 0,002”!
H απαλλαγή του από την κατηγορία ήρθε μετά από 20 γύρους και στο μεταξύ είχε ανοίξει μια διαφορά 7,6” από τον Vettel που δεν είχε καλή αίσθηση της Ferrari με τα ultra-soft λάστιχα.
Ο Bottas καθυστέρησε να αλλάξει τα ultra-soft, οπότε όταν ξαναβγήκε στην πίστα με τα φρέσκα super-soft στον 41οαπό τους 71 γύρους, το πλεονέκτημά του είχε μειωθεί στα 2,5”.
O Vettel αύξησε ρυθμό αρκετά αργά, όταν «η Ferrari ζωντάνεψε», και κατάφερε να μπει στη ζώνη DRS του Φιλανδού, αλλά «χρειαζόταν έναν ακόμη γύρο» για να μπορέσει να του επιτεθεί.
Ένας επιθετικός πρώτος γύρος ήταν το κλειδί που άνοιξε στον Ricciardo το δρόμο για το βάθρο.
Ο Αυστραλός επιτέθηκε στον Raikkonen στην Κ1, αλλά χρειάστηκε να μείνει δίπλα του μέχρι την Κ3 για ναολοκληρώσει το προσπέρασμα αναγκάζοντας τη Ferrari να ανοίξει τη γραμμή της.
Ως αποτέλεσμα, ο Raikkonen έχασε άλλη μια θέση από τον Grosjean, και χρειάστηκε δύο γύρους για να ξαναπεράσει τη Haas στην Κ4.
Ο Φιλανδός σταμάτησε για λάστιχα πιο αργά από όλους, στον 44ο γύρο, με αποτέλεσμα να πέσει πίσω από τον Hamilton, που είχε φορέσει τα ultra-soft και ανέβαινε.
O Hamilton είχε κερδίσει μια θέση στην εκκίνηση, δώρο του Verstappen που είχε πρόβλημα με το συμπλέκτη της Red Bull. Στη συνέχεια πέρασε τον Perez και τον Grosjean, για να βρεθεί πίσω από τον Raikkonen πριν το pit-stop του.
O Βρετανός παραπονέθηκε για τα λάστιχά του όταν άλλαξε τα super-soft με ultra-soft, όμως επιτέθηκε στον Ricciardo στους τελευταίους γύρους και μπήκε στο DRS του, αλλά δεν βρήκε τρόπο να τον περάσει.
Ο Raikkonen έκανε ένα λάθος φρενάρισμα και παράτησε το κυνήγι του Hamilton για να τερματίσει 5ος, μπροστά από τον Grosjean που πήρε το καλύτερό του αποτέλεσμα φέτος.
Πίσω από τον Γάλλο τερμάτισαν οι Perez και Ocon με τις δύο Force India, ενώ οι δύο Williams των Massa και Strollκατάφεραν να μπουν στη δεκάδα παρότι ξεκίνησαν από τη 17η και τη 18η θέση μετά τις καταστροφικές τους κατατακτήριες.
Σε αυτό τους βοήθησε μια καραμπόλα στην πρώτη στροφή του αγώνα, όπου ο Verstappen, που είχε ξεκινήσει πολύ αργά από την 5η θέση, χτυπήθηκε από τον Alonso που είχε σπρωχτεί προηγουμένως από τον Kvyat.
O Ρώσος δέχτηκε ποινή διέλευσης από τα pits, ενώ ο Ολλανδός και ο Ισπανός εγκατέλειψαν.
Άλλες εγκαταλείψεις ήταν αυτή του Magnussen, που παραπονιόταν για έλλειψη υποβοήθησης του τιμονιού, και εκείνη του Sainz.
TA ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 71 ΓΥΡΟΥΣ:
Θ. | ΟΔΗΓΟΣ | ΜΟΝΟΘΕΣΙΟ | ΧΡ./ΔΙΑΦ. |
---|---|---|---|
1 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1h21m48.527s |
2 | Sebastian Vettel | Ferrari | 0.658s |
3 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 6.012s |
4 | Lewis Hamilton | Mercedes | 7.430s |
5 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 20.370s |
6 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 1m06.281s |
7 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1 γύρος |
8 | Esteban Ocon | Force India/Mercedes | 1 γύρος |
9 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 1 γύρος |
10 | Lance Stroll | Williams/Mercedes | 1 γύρος |
11 | Jolyon Palmer | Renault | 1γύρος |
12 | Stoffel Vandoorne | McLaren/Honda | 1γύρος |
13 | Nico Hulkenberg | Renault | 1 γύρος |
14 | Pascal Wehrlein | Sauber/Ferrari | 1 γύρος |
15 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 2 γύροι |
16 | Daniil Kvyat | Toro Rosso/Renault | 3 γύροι |
– | Carlos Sainz | Toro Rosso/Renault | Εγκατ. |
– | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | Εγκατ. |
– | Fernando Alonso | McLaren/Honda | Σύγκρουση |
– | Max Verstappen | Red Bull/Renault | Σύγκρουση |
Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΟΔΗΓΩΝ:
Θ. | ΟΔΗΓΟΣ | ΒΑΘ. |
---|---|---|
1 | Sebastian Vettel | 171 |
2 | Lewis Hamilton | 151 |
3 | Valtteri Bottas | 136 |
4 | Daniel Ricciardo | 107 |
5 | Kimi Raikkonen | 83 |
6 | Sergio Perez | 50 |
7 | Max Verstappen | 45 |
8 | Esteban Ocon | 39 |
9 | Carlos Sainz | 29 |
10 | Felipe Massa | 22 |
11 | Lance Stroll | 18 |
12 | Nico Hulkenberg | 18 |
13 | Romain Grosjean | 18 |
14 | Kevin Magnussen | 11 |
15 | Pascal Wehrlein | 5 |
16 | Daniil Kvyat | 4 |
17 | Fernando Alonso | 2 |
18 | Jolyon Palmer | 0 |
19 | Marcus Ericsson | 0 |
20 | Stoffel Vandoorne | 0 |
21 | Antonio Giovinazzi | 0 |
Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ:
Θ. | ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ | ΒΑΘ. |
---|---|---|
1 | Mercedes | 287 |
2 | Ferrari | 254 |
3 | Red Bull/Renault | 152 |
4 | Force India/Mercedes | 89 |
5 | Williams/Mercedes | 40 |
6 | Toro Rosso/Renault | 33 |
7 | Haas/Ferrari | 29 |
8 | Renault | 18 |
9 | Sauber/Ferrari | 5 |
10 | McLaren/Honda | 2 |
Πηγή: Drive