Του Κλέανθη Τριανταφυλλίδη
Η πίστα ήταν υγρή αλλά ο ήλιος είχε βγει όταν δόθηκε η εκκίνηση, οπότε ήταν ζήτημα χρόνου να σταματήσουν όλοι για αλλαγή μοτοσικλέτας, που να φορά σλικ, ενώ και οι 23 συμμετέχοντες είχαν ξεκινήσει με λάστιχα βροχής.
Ο Marquez, που ξεκινούσε από την pole position, ήταν ο μόνος από τους πρώτους που είχε επιλέξει το μαλακό πίσω λάστιχο βροχής. Παρ’ όλα αυτά έχασε στην εκκίνηση από τον Jorge Lorenzo, που ξεκίνησε με την Ducati σαν πύραυλος και μπήκε επικεφαλής. Ο Marquez ήταν 2ος, αλλά γρήγορα άρχισε να χάνει θέσεις καθώς η πίσταστέγνωνε.
Είχε πέσει γύρω στην 9η με 10η θέση όταν αναγκάστηκε να σταματήσει στο δεύτερο γύρο για να πάρει την εφεδρικήHonda με τα σλικ λάστιχα – μια απόφαση που ήταν καίρια για τη νίκη.
Κάποιοι αναβάτες τον μιμήθηκαν στον επόμενο γύρο, αλλά όχι αυτοί που προηγούνταν: οι Lorenzo, Rossi, Dovizioso και ο Zarco που ανέβαινε εντυπωσιακά.
Ο Lorenzo τελικά σταμάτησε στο 4ο γύρο, αφού είχε χάσει την πρωτοπορία από τον Rossi, αλλά έχασε πολύ χρόνο στα pits αφού δεν είχαν βάλει ακόμα μπροστά τη δεύτερη μοτοσικλέτα του (!)
Οι Rossi, Dovizioso και Zarco έμειναν στην πίστα, αλλά έχαναν 8-10 δευτερόλεπτα στο γύρο από τον Marquez που πετούσε με τα σλικ.
Ο Vale κι ο Dovi τελικά σταμάτησαν στο 5ο γύρο, ενώ ο Zarco έμεινε έξω για έναν ακόμη γύρο, με αποτέλεσμα να τονπεράσει ο Marquez σαν σταματημένο.
Ο πρωταθλητής με τη Honda ήταν 20” μπροστά από τους υπόλοιπους όταν έγιναν όλες οι αλλαγές, οπότε δεν είχε παρά να κάνει διαχείριση του χρονικού κεφαλαίου του. Τελικά, τερμάτισε 12,4” μπροστά από τον δεύτερο, για να πάρει άνετα την 32η νίκη του σε MotoGP.
O Dani Pedrosa, που ήταν από αυτούς που ακολούθησαν τον Lorenzo στα pits στον 4ο γύρο, γρήγορα πέρασετους Abraham, Redding και Aleix Espargaro για να εξασφαλίσει το «ένα-δύο» για τη Honda.
Άλλα 5,6” πίσω από τον Pedrosa τερμάτισε ο Maverick Viñales με την πρώτη από τις εργοστασιακές Yamaha. Ο Ισπανός είχε σταματήσει στον ίδιο γύρο με τους Lorenzo και Pedrosa, και στη συνέχεια ανέβηκε στην 3η θέση περνώντας μια σειρά αναβάτες με τελευταίο τον Cal Crutchlow που ήταν στην ίδια τακτική με αυτόν.
Στους τελευταίους γύρους τον Crutchlow τον έπιασε και ο Rossi, που κατάφερε να τον περάσει στη Στροφή 5 τουτελευταίου γύρου για να πάρει την 4η θέση και να μείνει στη μάχη του τίτλου.
Ο Dovizioso ήταν 6ος με την πρώτη από τις Ducati, έχοντας πίσω του τον Petrucci (Pramac Ducati) και τον AleixEspargaro (Aprilia) που τιμωρήθηκε με ποινή 3 θέσεων για ανασφαλή έξοδο από το pit του, που είχε ως αποτέλεσμα την πτώση του Andrea Iannone (Suzuki) την ώρα του αναβρασμού για τις αλλαγές μοτοσικλετών.
Ο Pol Espargaro πήρε την 9η θέση, το καλύτερο μέχρι στιγμής αποτέλεσμα της ΚΤΜ στα MotoGP, ενώ τη δεκάδα συμπλήρωσε ο Jonas Folger (Yamaha Tech3) που σταμάτησε δύο φορές μέσα σε δύο γύρους.
Ο Lorenzo δεν συνήλθε ποτέ από το καταστροφικό του pit-stop και τελικά τερμάτισε 15ος, παίρνοντας ένα μόνο βαθμό.
Στο βάθρο των νικητών, και οι τρεις Ισπανοί αναβάτες αφιέρωσαν την επιτυχία τους στον αδικοχαμένο τους «Δάσκαλο», τον Angel Nieto.
Αποτελέσματα
- Marc Marquez 44:15.974
- Dani Pedrosa +12.438
- Maverick Vinales +18.135
- Valentino Rossi +20.466
- Cal Crutchlow +20.892
- Andrea Dovizioso +23.259
- Danilo Petrucci +24.079
- Aleix Espargaro +30.559
- Paul Espargaro +30.754
- Jonas Folger +33.236
- Alex Rins +33.290
- Johann Zarco +34.595
- Karel Abraham +34.697
- Jack Miller +38.062
- Jorge Lorenzo +40.100
- Scott Redding +44.376
- Tito Rabat +45.454
- Sam Lowes +53.976
- Andrea Iannone +1′ 23.246
- Hector Barbera +1 lap
Βαθμολογία
- M. Marquez 154
- M. Vinales 140
- A. Dovizioso 133
- V. Rossi 132
- D. Pedrosa 123
- J. Zarco 88
- J. Folger 77
- D. Petrucci 75
- C. Crutchlow 75
- J. Lorenzo 66
- A. Bautista 44
- J. Miller 43
- A. Espargaro 40
- S. Redding 33
- L. Baz 31
- A. Iannone 28
- K. Abraham 23
- T. Rabat 23
- P. Espargaro 21
- H. Barbera 21
- A. Rins 12
- B. Smith 8
- M. Pirro 7
- S. Lowes 2
- S. Guintoli 1
- M. Kallio 0
- T. Tsuda 0
Πηγή: Drive