Επιλογή Σελίδας

Του Κλέανθη Τριανταφυλλίδη

Τύχη βουνό για τον Hamilton και τη Mercedes, καθώς είδαν τους βασικούς αντιπάλους τους να βγαίνουν εξαρχής από το παιχνίδι, με αποτέλεσμα η γερμανική ομάδα να κάνει ένα αναπάντεχο «ένα-τρία» σε μια πίστα που δεν την ευνοούσε καθόλου.

Ο Hamilton τερμάτισε 4,5” μπροστά από τον Daniel Ricciardo με τη Red Bull, με τον Valtteri Bottas να συμπληρώνει το βάθρο.

Έτσι, ο Hamilton αύξησε τη διαφορά του από τον Sebastian Vettel από τους 3 στους 28 βαθμούς, ενώ ο Bottas έχει πλησιάσει πλέον τον Γερμανό στους 23 βαθμούς.

Μετά την μπόρα που είχε πέσει πριν την εκκίνηση, οι πρώτοι έξι του grid – Vettel, Verstappen, Ricciardo, Raikkonen, Hamilton και Bottas – ξεκίνησαν με τα ενδιάμεσα λάστιχα, ενώ άλλοι, μεταξύ των οποίων ο Hulkenberg και οι δύο McLaren, επέλεξαν τα λάστιχα βροχής.

Μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Kimi Raikkonen έκανε μια πολύ γρήγορη εκκίνηση από την 4η θέση για να περάσει από αριστερά τον Max Verstappen. Είχε περάσει κατά τα τρία τέταρτα τη Red Bull όταν ο Vettel έκανε αριστερά για να μπλοκάρει τον Ολλανδό πριν τη Στροφή 1.

Ο Verstappen έκανε ενστικτωδώς λίγο αριστερά, με αποτέλεσμα ο εμπρός αριστερός τροχός του να μαγκώσειτον πίσω δεξιό του Raikkonen, γυρίζοντας τον Φιλανδό και ρίχνοντάς τον πάνω στον Vettel

H εκτός ελέγχου Ferrari του Raikkonen στη συνέχεια έπεσε πάνω στη Red Bull του Verstappen και στη McLaren του Fernando Alonso, που είχε κάνει καλή εκκίνηση και έστριβε εκείνη τη στιγμή την πρώτη στροφή.

Ο Ισπανός συνέχισε –με ζημιά– ενώ οι Raikkonen και Verstappen εγκατέλειψαν επιτόπου. Και οι αγωνοδίκεςανακοίνωσαν ότι θα εξέταζαν το συμβάν για να αποδώσουν ευθύνες.

O Vettel συνέχισε κι αυτός, επικεφαλής αλλά με σοβαρή ζημιά στο αριστερό μέρος της Ferrari. Πέρασε τις δύο πρώτες στροφές, αλλά στην έξοδο της Κ3 έχασε τον έλεγχο, έκανε τετακέ και χτύπησε στον τοίχο χάνοντας το ρύγχος του. Συνέχισε κινούμενος ανάποδα χωρίς ρύγχος, γύρισε το μονοθέσιο και ακολούθησε τους άλλους, που είχαν περάσει, αλλά η ομάδα του έδωσε εντολή να εγκαταλείψει λόγω ζημιάς στο ψυγείο.

Την ίδια εντολή έδωσε και η McLaren στον Alonso, που είχε μείνει και χωρίς τηλεμετρία κι έχανε συνεχώς θέσεις.

Έτσι ο Hamilton κληρονόμησε την ηγεσία του αγώνα, ο οποίος όμως διακόπηκε με την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας για να καθαριστεί η πίστα από μονοθέσια και θραύσματα.

Με την επανεκκίνηση, ο Hamilton έβαλε το κεφάλι κάτω κι άνοιξε μια διαφορά 3,5” από τον Ricciardo σε έναμόλις γύρο. Τρίτος, πίσω τους, ο Nico Hulkenberg.

H βροχή σταμάτησε στον έκτο γύρο, με αποτέλεσμα οι συνθήκες να ευνοούν όσους είχαν φορέσει τα ενδιάμεσα λάστιχα. Όμως το αυτοκίνητο ασφαλείας ξαναβγήκε όταν ο Daniil Kvyat μπλόκαρε τα φρένα του στο τέλος της πίσω ευθείας, υπέστρεψε κι έπεσε στον τοίχο.

Αρκετοί οδηγοί, ανάμεσά τους και ο Ricciardo, βρήκαν τότε την ευκαιρία να σταματήσουν για φρέσκα ενδιάμεσα, όμως η Mercedes κράτησε τους Hamilton και Bottas στην πίστα. Όταν το αυτοκίνητο ασφαλείας αποσύρθηκε, στον 14ο γύρο, όλοι φορούσαν πλέον τα ενδιάμεσα εκτός από τους Felipe Massa και Pascal Wehrlein.

Καθώς η πίστα άρχισε να στεγνώνει, ο Kevin Magnussen ήταν ο πρώτος που σταμάτησε για να αλλάξει σε σλικ λάστιχα, με την ultra-soft γόμα, και τον ακολούθησε ο Massa.

Γρήγορα φάνηκε ότι αυτή ήταν η σωστή επιλογή, με αποτέλεσμα πυρετό στα pits, όπου ο Ricciardo σταμάτησε πριν από τον Hamilton, με την ελπίδα να τον περάσει όταν ο Βρετανός θα σταματούσε κι αυτός.

Όμως η Mercedes αντέδρασε στον επόμενο γύρο, βγάζοντας τον Hamilton στην πίστα και πάλι επικεφαλής.

Ο Βρετανός συνέχισε να κάνει αλλεπάλληλους ταχύτερους γύρους, με αποτέλεσμα να έχει ανοίξει μια διαφορά 18,7” από τον Ricciardo όταν βγήκε για τρίτη φορά το αυτοκίνητο ασφαλείας αφού ο Markus Ericssonτράκαρε στην Anderson Bridge και η Sauber έμεινε να φράζει τη μισή πίστα.

Κάμποσοι οδηγοί σταμάτησαν και πάλι για λάστιχα, μεταξύ των οποίων κι ο Hulkenberg. H Renault όμως χρειάστηκε και πεπιεσμένο αέρα, οπότε ο Γερμανός έπεσε από την 4η στη 10η θέση. Τελικά εγκατέλειψε προς το τέλος του αγώνα, χάνοντας άλλη μια ευκαιρία να πάρει το πρώτο βάθρο της μακρόχρονης καριέρας του (129 αγώνες).

Ο Hamilton ξέφυγε με την εκκίνηση για τρίτη φορά από τον Ricciardo, ανοίγοντας γρήγορα μια διαφορά 4”. H Mercedes του είπε να κρατήσει αυτή τη διαφορά για να μείνουν όλοι κοντά μεταξύ τους, ώστε σε περίπτωση που θα ξαναέβγαινε το αυτοκίνητο ασφαλείας να μην κέρδιζε κανείς από τους άλλους ένα δωρεάν pit-stop.

Έτσι ο Βρετανός πήρε την 7η φετινή νίκη του με άνεση, μη χάνοντας όμως και την ευκαιρία να γράψει και τον ταχύτερο γύρο του αγώνα.

Ο Carlos Sainz πήρε το καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας του στην F1 τερματίζοντας 4ος και κρατώντας πίσω του τον Sergio Perez παρότι φορούσε πιο σκληρά λάστιχα. Έκτος ο Jolyon Palmer, που πήρε τους πρώτους του φετινούς βαθμούς – και ίσως γλίτωσε την άμεση αντικατάστασή του από τον Sainz.

Ο Stoffel Vandoorne έφερε τη McLaren στην 7η θέση, μπροστά από τη Williams του Lance Stroll, ενώ οι Romain Grosjean και Esteban Ocon συμπλήρωσαν τη βαθμολογούμενη δεκάδα.

Με τη βροχή και τα αυτοκίνητα ασφαλείας, ο αγώνας δεν συμπλήρωσε τους 61 προγραμματισμένους γύρους, αλλά διακόπηκε στο δίωρο, όταν είχαν καλυφθεί 58.

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ GRAND PRIX ΤΗΣ ΣΙΓΚΑΠΟΥΡΗΣ:

Θ. ΟΔΗΓΟΣ ΜΟΝΟΘΕΣΙΟ ΓΥΡΟΙ ΧΡ./ΔΙΑΦ.
1 Lewis Hamilton Mercedes 58 2h03m23.543s
2 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 58 4.507s
3 Valtteri Bottas Mercedes 58 8.800s
4 Carlos Sainz Toro Rosso/Renault 58 22.822s
5 Sergio Perez Force India/Mercedes 58 25.359s
6 Jolyon Palmer Renault 58 27.259s
7 Stoffel Vandoorne McLaren/Honda 58 30.388s
8 Lance Stroll Williams/Mercedes 58 41.696s
9 Romain Grosjean Haas/Ferrari 58 43.282s
10 Esteban Ocon Force India/Mercedes 58 44.795s
11 Felipe Massa Williams/Mercedes 58 46.536s
12 Pascal Wehrlein Sauber/Ferrari 56 2 Laps
Kevin Magnussen Haas/Ferrari 50 Retirement
Nico Hulkenberg Renault 48 Retirement
Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 35 Spun off
Daniil Kvyat Toro Rosso/Renault 10 Spun off
Fernando Alonso McLaren/Honda 8 Collision
Sebastian Vettel Ferrari 0 Collision
Kimi Raikkonen Ferrari 0 Collision
Max Verstappen Red Bull/Renault 0 Collision

Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΟΔΗΓΩΝ:

Θ. ΟΔΗΓΟΣ ΒΑΘ.
1 Lewis Hamilton 263
2 Sebastian Vettel 235
3 Valtteri Bottas 212
4 Daniel Ricciardo 162
5 Kimi Raikkonen 138
6 Max Verstappen 68
7 Sergio Perez 68
8 Esteban Ocon 56
9 Carlos Sainz 48
10 Nico Hulkenberg 34
11 Felipe Massa 31
12 Lance Stroll 28
13 Romain Grosjean 26
14 Kevin Magnussen 11
15 Fernando Alonso 10
16 Jolyon Palmer 8
17 Stoffel Vandoorne 7
18 Pascal Wehrlein 5
19 Daniil Kvyat 4
20 Marcus Ericsson 0
21 Antonio Giovinazzi 0

Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ

Θ. ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ ΒΑΘ.
1 Mercedes 475
2 Ferrari 373
3 Red Bull/Renault 230
4 Force India/Mercedes 124
5 Williams/Mercedes 59
6 Toro Rosso/Renault 52
7 Renault 42
8 Haas/Ferrari 37
9 McLaren/Honda 17
10 Sauber/Ferrari 5

Πηγή: Drive

Pin It on Pinterest

Shares
Share This