Του Κλεάνθη Τριανταφυλλίδη
Ο Marquez έκανε έναν υπομονετικό αγώνα, «περιμένοντας και περιμένοντας» για 27 γύρους πριν περάσει τελειωτικά μπροστά, ξεφεύγοντας από μια σκληρή μάχη με τους Valentino Rossi και Johann Zarco για να ανοίξει διαφορά ασφαλείας στους τελευταίους 5 γύρους και να πάρει τελικά μια άνετη νίκη.
Την ευτυχία του Marquez συμπλήρωσαν οι δυσκολίες του Dovizioso, καθώς ο νικητής στην Ιαπωνία ξεκίνησε 11ος για να τερματίσει 13ος αφού έπεσε σχεδόν τελευταίος μετά από ένα λάθος στη Στροφή 2 του δεύτερουγύρου.
Ο τοπικός Jack Miller ξεσήκωσε τους 36.000 θεατές περνώντας επικεφαλής στην αρχή του αγώνα και ανοίγοντας και διαφορά.
Τελικά τον πέρασε ο Maverick Viñales, αλλά ο Valentino Rossi ήταν αυτός που κράτησε την πρωτοπορία για το επόμενο διάστημα.
Ο Ιταλός όμως δεν έδειχνε κυρίαρχος και στον 9ο γύρο υπέκυψε στην πίεση του Zarco –του μόνου από τους πρωτοπόρους που είχε επιλέξει μαλακό εμπρός λάστιχο– και άνοιξε τη γραμμή του στη στροφή Honda.
Ο Zarco μπήκε μπροστά, αλλά με τον Marquez στον πίσω τροχό του και άλλους έξι να ακολουθούν σε ένα τρενάκι υψηλής ταχύτητας.
Παρότι ο Marquez πίεζε τον Zarco, o Rossi ήταν αυτός που διαδέχτηκε το Γάλλο στην κορυφή. Όμως, 11 γύρους πριν το τέλος, ο Zarco τον πέρασε με τον ίδιο τολμηρό τρόπο στη Honda, για να ξαναχάσει την πρωτοπορία στο ίδιο σημείο από τον Ιταλό, ένα γύρο αργότερα.
Ο Viñales ήταν ο επόμενος επικεφαλής, καθώς οι Marquez και Rossi ακούμπησαν μεταξύ τους –μια από τις πολλές επαφές του αγώνα– ενώ μάχονταν για τη δεύτερη θέση.
Ο Marquez συνήλθε αμέσως και πέρασε τον Vinales στον επόμενο γύρο, μπαίνοντας επικεφαλής στη στροφή Honda.
Ο Viñales μάλιστα έπεσε 5ος μετά από ένα φιλόδοξο προσπέρασμα που του έκανε ο Zarco στη Στροφή 1, ακουμπώντας τον.
Πέντε γύρους πριν το τέλος, το τρενάκι με τα 8 βαγόνια τελικά χωρίστηκε, αφού οι Marquez, Rossi, Zarco και ο Iannone με την εκπληκτική Suzuki, έφυγαν μπροστά.
Εκεί ήταν που ο Marquez –που είχε προηγουμένως κοιτάξει δύο φορές πίσω του ελέγχοντας τον αγώνα– άνοιξε το γκάζι και, με ένα γύρο στο 1’ 30” ξερό, άνοιξε μια διαφορά 0,6”.
Από εκεί και πέρα δεν ξανακοίταξε πίσω, παίρνοντας τελικά τη νίκη με διαφορά 1,7”.
H μάχη πίσω του όμως μαινόταν μέχρι την καρό σημαία, όπου ο Rossi κράτησε τη δεύτερη θέση, αλλά ο Zarco έχασε την τρίτη πάνω στο νήμα από τον Viñales που ανέκαμψε.
Η διαφορά των δύο εργοστασιακών Yamaha ήταν μόλις 0,027”, με τη Yamaha Tech3 άλλο ενάμισι εκατοστό πιο πίσω.
Όμως, παρά το βάθρο που κέρδισε, ο Viñales είναι πλέον έξω από τη μάχη του τίτλου, έχοντας πέσει 50 βαθμούς πίσω από τον Marquez, που σε περίπτωση ισοβαθμίας έχει έξι νίκες έναντι τριών.
Ο Cal Crutchlow ήταν ο “best of the rest” στην 5η θέση, ενώ ο Iannone έπεσε τελικά στην 6η.
Ο Miller τερμάτισε 7ος παρά το πρόσφατα σπασμένο πόδι του, με τον Alex Rins 8ο πάνω στη δεύτερη Suzuki και τις δύο KTM, των Pol Espargaro και Bradley Smith, να ακολουθούν τερματίζοντας σχεδόν μαζί.
Ο αγώνας δεν θα μπορούσε να είχε πάει χειρότερα για τον διεκδικητή του τίλου, Dovizioso. Μετά το αρχικό λάθος του έπεσε στην 20ή θέση και η άνοδός του στη συνέχεια δεν ήταν πολύ πειστική. Μπλέχτηκε σε μάχη με τον Dani Pedrosa και μπόρεσε να ανέβει μόνο μέχρι την 11η θέση, πριν χάσει δύο θέσεις πάνω στο νήμα.
Τώρα ο Ιταλός της Ducati είναι 33 βαθμούς πίσω από τον Marquez, που μπορεί να εξασφαλίσει τον τίτλο από τον επόμενο αγώνα, την ερχόμενη Κυριακή στη Μαλαισία.
ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ MOTOGP ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ ΣΤΟ PHILLIP ISLAND:
Θ. | ΑΝΑΒΑΤΗΣ | ΟΜΑΔΑ | ΓΥΡΟΙ | ΧΡ./ΔΙΑΦ. |
---|---|---|---|---|
1 | Marc Marquez | Honda | 27 | 40m49.772s |
2 | Valentino Rossi | Yamaha | 27 | 1.799s |
3 | Maverick Viñales | Yamaha | 27 | 1.826s |
4 | Johann Zarco | Tech3 Yamaha | 27 | 1.842s |
5 | Cal Crutchlow | LCR Honda | 27 | 3.845s |
6 | Andrea Iannone | Suzuki | 27 | 3.871s |
7 | Jack Miller | MVDS Honda | 27 | 5.619s |
8 | Alex Rins | Suzuki | 27 | 12.208s |
9 | Pol Espargaro | KTM | 27 | 16.251s |
10 | Bradley Smith | KTM | 27 | 16.262s |
11 | Scott Redding | Pramac Ducati | 27 | 21.652s |
12 | Dani Pedrosa | Honda | 27 | 21.668s |
13 | Andrea Dovizioso | Ducati | 27 | 21.692s |
14 | Karel Abraham | Aspar Ducati | 27 | 26.110s |
15 | Jorge Lorenzo | Ducati | 27 | 26.168s |
16 | Tito Rabat | MVDS Honda | 27 | 26.252s |
17 | Alvaro Bautista | Aspar Ducati | 27 | 36.377s |
18 | Loris Baz | Avintia Ducati | 27 | 39.654s |
19 | Sam Lowes | Aprilia | 27 | 40.400s |
20 | Hector Barbera | Avintia Ducati | 27 | 45.901s |
21 | Danilo Petrucci | Pramac Ducati | 27 | 48.768s |
22 | Broc Parkes | Tech3 Yamaha | 27 | 57.711s |
– | Aleix Espargaro | Aprilia | 7 | Πτώση |
Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΑΝΑΒΑΤΩΝ:
Θ. | ΑΝΑΒΑΤΗΣ | ΒΑΘΜΟΙ |
---|---|---|
1 | Marc Marquez | 269 |
2 | Andrea Dovizioso | 236 |
3 | Maverick Viñales | 219 |
4 | Valentino Rossi | 188 |
5 | Dani Pedrosa | 174 |
6 | Johann Zarco | 138 |
7 | Jorge Lorenzo | 117 |
8 | Danilo Petrucci | 111 |
9 | Cal Crutchlow | 103 |
10 | Jonas Folger | 84 |
11 | Alvaro Bautista | 70 |
12 | Jack Miller | 65 |
13 | Aleix Espargaro | 62 |
14 | Scott Redding | 61 |
15 | Andrea Iannone | 60 |
16 | Pol Espargaro | 49 |
17 | Alex Rins | 46 |
18 | Loris Baz | 45 |
19 | Karel Abraham | 30 |
20 | Tito Rabat | 29 |
21 | Hector Barbera | 25 |
22 | Bradley Smith | 20 |
23 | Michele Pirro | 18 |
24 | Mika Kallio | 11 |
25 | Sam Lowes | 5 |
26 | Katsuyuki Nakasuga | 4 |
27 | Sylvain Guintoli | 1 |
Πηγή: Drive