Του Κλεάνθη Τριανταφυλλίδη
Ο Ολλανδός της Red Bull έκανε μια τολμηρή κίνηση στην πρώτη στροφή του αγώνα και κατάφερε να περάσει τον poleman Vettel, σπάζοντάς του ελαφρά την εμπρός πτέρυγα.
Η επαφή τους έδωσε την ευκαιρία στον Hamilton να έρθει δίπλα στη Ferrari στη Στροφή 2 και να την περάσει, αλλά ο Vettel, έχοντας χάσει αεροδυναμική πίεση μπροστά, υπέστρεψε και χτύπησε με την πτέρυγά του το πίσω δεξιό λάστιχο του Hamilton, σκίζοντάς το.
Και οι δύο επέστρεψαν κούτσα-κούτσα στα pits, αφήνοντας ανενόχλητο τον Verstappen να κυριαρχήσει στον αγώνα και να πάρει την 3η νίκη της καριέρας του με διαφορά 19,6” από τον Valtteri Bottas.
Αν και ο Vettel ανέβηκε στην 4η θέση, μειώνοντας τη βαθμολογική πρωτοπορία του Hamilton (που τερμάτισε 9ος) στους 56 βαθμούς, εντούτοις μόνο 50 απομένουν στους δύο τελευταίους αγώνες του πρωταθλήματος, οπότε ο τίτλος πήγε και μαθηματικά στον Hamilton.
Ενώ ο Βρετανός δυσκολευόταν να πλησιάσει ξανά τους άλλους μετά το πρώιμο pit-stop του, ο Vettel ανέβαινε θεαματικά και είχε φτάσει στην 7η θέση όταν βγήκε εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας λόγω της εγκατάλειψης του Brendon Hartley από σπασμένο κινητήρα.
Ο επικεφαλής Verstappen βρήκε την ευκαιρία να σταματήσει για λάστιχα, μαζί με τον Bottas και τον Kimi Raikkonen, που είχε ανέβει 3ος αφού είχε σταματήσει νωρίτερα ο Esteban Ocon και είχε εγκαταλείψει ο Nico Hulkenberg, με πρόβλημα στον κινητήρα.
Οι τρεις πρώτοι συνέχισαν στις ίδιες θέσεις, με τους Vettel και Hamilton επίσης να σταματάνε και να φοράνε τα ultra-soft και τα super-soft αντίστοιχα, ενώ απέμενε παραπάνω από το μισό του αγώνα.
ΟΙ δύο διεκδικητές του τίτλου ξανάρχισαν να ανεβαίνουν, με τον Vettel να περνά τον Kevin Magnussen για να πάρει την 7η θέση, ενώ ο Hamilton πέρασε τους Romain Grosjean, Pascal Wehrlein, Pierre Gasly και Marcus Ericsson για να ανέβει στη 12η.
Ο Vettel βούτηξε στην εσωτερική του Sergio Perez για να πάρει την 6η θέση στη Στροφή 4, και στη συνέχεια πέρασε εύκολα τον Lance Stroll στη Στροφή 1 για να ανέβει 5ος και να αρχίσει να κυνηγά τον Ocon.
Τον έφτασε γρήγορα και χρησιμοποίησε το DRS για να τον προσπεράσει και να πάρει την 4η θέση, αλλά ο Raikkonen ήταν 24” μπροστά ενώ απέμεναν 14 γύροι.
Όταν άκουσε τη διαφορά, ο Vettel είπε στον ασύρματο “Mamma mia, αυτό παραείναι πολύ» και τελικά τερμάτισε στην 4η θέση.
Ο Hamilton, που βγήκε νικητής σε μια θεαματική μονομαχία με τον Fernando Alonso για να πάρει την 9ηθέση, μπήκε στο κλειστό κλαμπ των 4 φορές παγκόσμιων πρωταθλητών F1, μαζί με τον Vettel και τον Alain Prost. Μπροστά τους έχουν μόνο τον Juan Manuel Fangio, με 5 τίτλους, και τον Michael Schumacher με 7τίτλους.
Ο Ocon ισοφάρισε το καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας του, τερματίζοντας 5ος, μπροστά από τους Stroll, Perez και Magnussen.
O Daniel Ricciardo έκανε ένα γρήγορο ξεκίνημα από τη 16η θέση, από την οποία εκκινούσε λόγω της ποινής του για αλλαγή εξαρτημάτων του κινητήρα. Έφτασε γρήγορα στην 7η θέση, αλλά ο αγώνας του κράτησε μόνο 5 γύρους πριν μείνει και αυτός από βλάβη στον κινητήρα Renault.
O Marcus Ericsson ήταν για αρκετά μεγάλο διάστημα μέσα στους βαθμούς, αλλά εγκατέλειψε προς το τέλος λόγω βλάβης του ηλεκτρονικού συστήματος ενεργοποίησης των φρένων (brake-by-wire).
Και οι δύο Renault εγκατέλειψαν, με τον Carlos Sainz να σταματά προς το τέλος του αγώνα λέγοντας ότι το μονοθέσιό του τραβούσε προς μία πλευρά στις ευθείες.
ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ GRAND PRIX ΤΟΥ ΜΕΞΙΚΟΥ ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΑ HERMANOS RODRIGUEZ:
Θ | OΔΗΓΟΣ | ΜΟΝΟΘΕΣΙΟ | ΓΥΡΟΙ | ΧΡ./ΔΙΑΦ. |
---|---|---|---|---|
1 | Max Verstappen | Red Bull/Renault | 71 | 1h36m26.552s |
2 | Valtteri Bottas | Mercedes | 71 | 19.678s |
3 | Kimi Raikkonen | Ferrari | 71 | 54.007s |
4 | Sebastian Vettel | Ferrari | 71 | 1m10.078s |
5 | Esteban Ocon | Force India/Mercedes | 70 | 1 γύρος |
6 | Lance Stroll | Williams/Mercedes | 70 | 1 γύρος |
7 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 70 | 1 γύρος |
8 | Kevin Magnussen | Haas/Ferrari | 70 | 1 γύρος |
9 | Lewis Hamilton | Mercedes | 70 | 1 γύρος |
10 | Fernando Alonso | McLaren/Honda | 70 | 1 γύρος |
11 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 70 | 1 γύρος |
12 | Stoffel Vandoorne | McLaren/Honda | 70 | 1 γύρος |
13 | Pierre Gasly | Toro Rosso/Renault | 70 | 1 γύρος |
14 | Pascal Wehrlein | Sauber/Ferrari | 69 | 2 γύροι |
15 | Romain Grosjean | Haas/Ferrari | 69 | 2 γύροι |
– | Carlos Sainz | Renault | 59 | Εγκατ. |
– | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 55 | Κινητήρας |
– | Brendon Hartley | Toro Rosso/Renault | 30 | Κινητήρας |
– | Nico Hulkenberg | Renault | 24 | Εγκατ. |
– | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 5 | Εγκατ. |
Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑΤΟΣ ΟΔΗΓΩΝ
Θ. | ΟΔΗΓΟΣ | ΒΑΘΜΟΙ |
---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | 333 |
2 | Sebastian Vettel | 277 |
3 | Valtteri Bottas | 262 |
4 | Daniel Ricciardo | 192 |
5 | Kimi Raikkonen | 178 |
6 | Max Verstappen | 148 |
7 | Sergio Perez | 92 |
8 | Esteban Ocon | 83 |
9 | Carlos Sainz | 54 |
10 | Lance Stroll | 40 |
11 | Felipe Massa | 36 |
12 | Nico Hulkenberg | 34 |
13 | Romain Grosjean | 28 |
14 | Kevin Magnussen | 19 |
15 | Stoffel Vandoorne | 13 |
16 | Fernando Alonso | 11 |
17 | Jolyon Palmer | 8 |
18 | Pascal Wehrlein | 5 |
19 | Daniil Kvyat | 5 |
20 | Marcus Ericsson | 0 |
21 | Antonio Giovinazzi | 0 |
22 | Pierre Gasly | 0 |
23 | Brendon Hartley | 0 |
Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑΤΟΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ:
Θ. | ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ | ΒΑΘΜΟΙ |
---|---|---|
1 | Mercedes | 595 |
2 | Ferrari | 455 |
3 | Red Bull/Renault | 340 |
4 | Force India/Mercedes | 175 |
5 | Williams/Mercedes | 76 |
6 | Toro Rosso/Renault | 53 |
7 | Renault | 48 |
8 | Haas/Ferrari | 47 |
9 | McLaren/Honda | 24 |
10 | Sauber/Ferrari | 5 |
Πηγή: Drive