Επιλογή Σελίδας

Του Κλεάνθη Τριανταφυλλίδη

Ο Valtteri Bottas κράτησε το πλεονέκτημα της pole position και απορρόφησε με σχετική άνεση την πίεση που του εξάσκησε ο Lewis Hamilton για να πάρει την τρίτη νίκη της καριέρας του.

Ο ήδη παγκόσμιος πρωταθλητής Hamilton τερμάτισε τελικά 3,8” πίσω από τον team-mate του, με τον Sebastian Vettel πολύ πιο πίσω, σε μια μοναχική 3η θέση.

Αφού ο Bottas πέρασε την πρώτη στροφή του αγώνα επικεφαλής, γρήγορα άνοιξε μια διαφορά ενός δευτερολέπτου από τον Hamilton, η οποία ανέβηκε σταδιακά στα δύο δευτερόλεπτα πριν τις στάσεις για αλλαγή ελαστικών.

Ο Φιλανδός ήταν ο πρώτος από τους οδηγούς της Mercedes που έκανε pit-stop, αλλάζοντας τα ultra-softPirelli με super-soft και συνεχίζοντας στη 2η θέση.

Ο Hamilton συνέχισε με τα ίδια λάστιχα για τρεις ακόμα γύρους, σημειώνοντας και τον ταχύτερο μέχρι τότε γύρο, αλλά δεν μπόρεσε να καλύψει τη διαφορά και μετά τη στάση του ξαναβγήκε πίσω από τον Bottas.

Έδειξε πάντως πιο γρήγορος από τον team-mate του με τη σκληρότερη γόμα, μπήκε στη ζώνη DRS του Φιλανδού, αλλά μπλοκάρισε τους τροχούς του στην Κ17 και αναγκάστηκε να βγει για λίγο από την πίστα χάνοντας χρόνο.

Ο Hamilton συνέχισε να πιέζει και μάλιστα έφτασε τον Bottas στα 0,5” όταν ο team-mate του μπλόκαρε με τη σειρά του έναν τροχό, αλλά ο Φιλανδός αντέδρασε και απομακρύνθηκε ξανά.

Μετά τον τερματισμό ο Hamilton δήλωσε ότι τα έδωσε όλα χωρίς επιτυχία, όμως φαινόταν χαρούμενος με το τρίτο φετινό «ένα-δύο» της Mercedes, κάνοντας “ντόνατς” μαζί με τον νικητή (κάτω).

Ο Vettel παραδέχτηκε κι αυτός ότι δεν είχε την ταχύτητα για να απειλήσει τις Mercedes, τερματίζοντας άνετα μπροστά από τον δικό του team-mate, τον Kimi Raikkonen.

Ο Daniel Ricciardo ήταν σε τροχιά 4ης θέσης, όμως αναγκάστηκε να εγκαταλείψει λόγω υδραυλικού προβλήματος, λίγο πριν τη μέση του αγώνα.

Ο Max Verstappen με την άλλη Red Bull ήταν αυτός που τερμάτισε 4ος, μόλις 0,8” πίσω από τον Raikkonen που όμως φαινόταν να ελέγχει την κατάσταση.

Έκτος και “best of the rest” o Nico Hulkenberg, που με τον τερματισμό του αυτόν χάρισε στη Renault την 6η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών – και τα ανάλογα εκατομμύρια σε βάρος της Toro Rosso που έπεσε 7η.

Ο Hulkenberg κατάφερε να πάρει την 6η θέση παρά μια ποινή 5” που δέχτηκε επειδή βγήκε εκτός ορίων της πίστας για να περάσει τον Sergio Perez στον πρώτο γύρο του αγώνα. Όταν ο Γερμανός έκανε το pit-stop του και εξέτισε την ποινή, ήταν ήδη πολύ μπροστά από τον Μεξικανό κι έτσι δεν του κόστισε.

Ο Carlos Sainz με την άλλη Renault εγκατέλειψε για 4η φορά σε 6 αγώνες αφού η ομάδα του δεν βίδωσε καλά τον εμπρός αριστερό τροχό του στο pit-stop για λάστιχα.

Αν δεν συνέβαινε αυτό, ο Ισπανός θα περνούσε τον Fernando Alonso και τον Felipe Massa για να πάρει την 9η θέση, χάρη σε μια στρατηγική όπου έμεινε πολλούς γύρους στην πίστα με το πρώτο σετ ελαστικών.

Έβδομος ήταν τελικά ο Perez, με μια διαφορά 6,8” από τον Esteban Ocon με την άλλη Force India.

O Alonso έκλεισε το κεφάλαιο McLaren-Honda με μια 9η θέση, δίνοντας για τρίτη στη σειρά φορά βαθμούς στην ομάδα.

Ο Massa τερμάτισε το 269ο και τελευταίο του Grand Prix F1 στη 10η θέση και το γιόρτασε κάνοντας «ντόνατς» μετά την καρό σημαία. Ήταν μπροστά από τον Alonso πριν τα pit-stops, αλλά σταμάτησε πιο αργάκι ο Ισπανός τον πέρασε στον γύρο εξόδου του.

Ο Romain Grosjean ήταν ο νικητής στην πιο θεαματική μάχη του αγώνα, περνώντας τελικά τον Lance Strollκαι παίρνοντάς του τη 13η θέση πριν τα pit-stops, μετά από πολλές εναλλαγές θέσεων μεταξύ τους.

Ο Γάλλος της Haas τερμάτισε τελικά 11ος, μπροστά από τον Stoffel Vandoorne και τον Kevin Magnussen που είχε ένα τετακέ στον πρώτο γύρο του αγώνα.

Ο Stroll έκανε τελικά τρία pit-stops για λάστιχα ενώ όλοι οι άλλοι έκαναν ένα, με αποτέλεσμα να τερματίσει τελευταίος με μεγάλη διαφορά.

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ GP TOY ABU DHABI ΣΤΗ YAS MARINA:

Θ. ΟΔΗΓΟΣ ΜΟΝΟΘΕΣΙΟ ΓΥΡΟΙ ΧΡ./ΔΙΑΦ.
1 Valtteri Bottas Mercedes 55 1h34m14.063s
2 Lewis Hamilton Mercedes 55 3.899s
3 Sebastian Vettel Ferrari 55 19.330s
4 Kimi Raikkonen Ferrari 55 45.386s
5 Max Verstappen Red Bull/Renault 55 46.269s
6 Nico Hulkenberg Renault 55 1m25.713s
7 Sergio Perez Force India/Mercedes 55 1m32.062s
8 Esteban Ocon Force India/Mercedes 55 1m38.911s
9 Fernando Alonso McLaren/Honda 54 1 γύρος
10 Felipe Massa Williams/Mercedes 54 1 γύρος
11 Romain Grosjean Haas/Ferrari 54 1 γύρος
12 Stoffel Vandoorne McLaren/Honda 54 1 γύρος
13 Kevin Magnussen Haas/Ferrari 54 1 γύρος
14 Pascal Wehrlein Sauber/Ferrari 54 1 γύρος
15 Brendon Hartley Toro Rosso/Renault 54 1 γύρος
16 Pierre Gasly Toro Rosso/Renault 54 1 γύρος
17 Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 54 1 γύρος
18 Lance Stroll Williams/Mercedes 54 1 γύρος
Carlos Sainz Renault 31 τροχός
Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 20 υδραυλικά

Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑΤΟΣ ΟΔΗΓΩΝ:

Θ. ΟΔΗΓΟΣ ΒΑΘΜΟΙ
1 Lewis Hamilton 363
2 Sebastian Vettel 317
3 Valtteri Bottas 305
4 Kimi Raikkonen 205
5 Daniel Ricciardo 200
6 Max Verstappen 168
7 Sergio Perez 100
8 Esteban Ocon 87
9 Carlos Sainz 54
10 Nico Hulkenberg 43
11 Felipe Massa 43
12 Lance Stroll 40
13 Romain Grosjean 28
14 Kevin Magnussen 19
15 Fernando Alonso 17
16 Stoffel Vandoorne 13
17 Jolyon Palmer 8
18 Pascal Wehrlein 5
19 Daniil Kvyat 5
20 Marcus Ericsson 0
21 Pierre Gasly 0
22 Antonio Giovinazzi 0
23 Brendon Hartley 0

Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑΤΟΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ:

Θ. ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ ΒΑΘΜΟΙ
1 Mercedes 668
2 Ferrari 522
3 Red Bull/Renault 368
4 Force India/Mercedes 187
5 Williams/Mercedes 83
6 Renault 57
7 Toro Rosso/Renault 53
8 Haas/Ferrari 47
9 McLaren/Honda 30
10 Sauber/Ferrari 5

 Πηγή: Drive

Pin It on Pinterest

Shares
Share This