Επιλογή Σελίδας

Του Δημήτρη Μπίζα

Το Π.Π. της F1 ξεκίνησε με τον αγώνα του Albert Park, ο οποίος τελικά βάφτηκε κόκκινος, παρά την κυριαρχία του Hamilton στις κατατακτήριες δοκιμές.  Στην εκκίνηση, οι πρωτοπόροι έφυγαν καθαρά, με τον Magnussen να πιάνει στον ύπνο τον Verstappen και να τον περνά για την 4η θέση. Πιο πίσω, ο Ricciardo κέρδιζε έδαφος, ανεβαίνοντας 8ος, την ώρα που ο Bottas είχε κερδίσει μόλις μία θέση. Από εκεί κι έπειτα, όλες οι θέσεις σταθεροποιήθηκαν, με τον Verstappen μόνο να πιέζει για να ανακτήσει τη θέση του, έχοντας μάλιστα και την πολύ μαλακή γόμα.

Στον 5ο γύρο, ο Ricciardo κατάφερε να περάσει με τον γνωστό, επιθετικό τρόπο του τον Hulkenberg για την 7η θέση, ενώ ένα γύρο μετά ήρθε και η πρώτη εγκατάλειψη της χρονιάς. Ο Sirotkin ανέφερε πρόβλημα με τα φρένα και αναγκάστηκε να ακινητοποιηθεί στην έξοδο διαφυγής της Κ13. Αμέσως μετά, ο Ericsson επέστρεψε στα pits για να δώσει τέλος στον αγώνα του, με πρόβλημα στην υδραυλική υποβοήθηση.

Έπρεπε να φτάσουμε στον 9ο γύρο για να μπορέσει ο Bottas να περάσει τον σκόπελο του Ocon και να φτάσει 13ος, τη στιγμή που ο Verstappen έκανε τετακέ στην πρώτη στροφή, αποφεύγοντας όμως τα χειρότερα, αλλά χάνοντας και τέσσερις θέσεις, πέφτοντας 8ος.

Μπροστά, ο Hamilton είχε πλέον ανοίξει μία διαφορά 2,5 δλ. από τον Raikkonen, με τον Vettel στα 1,5 δλ. πίσω τους, αν και η μάχη μαινόταν για την 4η θέση, ανάμεσα στις δύο Haas.

Στον 15ο γύρο, ο Gasly άρχισε να επιβραδύνει στο τρίτο sector, με την μονάδα ισχύος της Honda να τον εγκαταλείπει. Την ίδια στιγμή, η μάχη για την 4η θέση αφορούσε πλέον και τον Ricciardo, που είχε φτάσει τις δύο Haas.

Στον 18ο γύρο ξεκίνησε κι ο «χορός» των pitstop, με τον Raikkonen να αλλάζει σε μαλακή γόμα, ενώ στον αμέσως επόμενο γύρο μπήκε για τη δική του αλλαγή ο Hamilton. O Vettel επέλεξε να μείνει στην πίστα, με τον ρυθμό του να είναι αρκετά καλός.

Στον 22ο γύρο ήταν η σειρά του Verstappen να μπει στα pits, μετά το ατυχές περιστατικό που του στοίχισε τέσσερις θέσεις, και έναν γύρο μετά μπήκε ο Magnussen, που βγήκε στην πίστα κι αμέσως είχε πρόβλημα με τη μονάδα ισχύος της Ferrari, το οποίο τον αναγκάστηκε να εγκαταλείψει. Όμως η ατυχία χτύπησε ξανά την αμερικανική ομάδα, αφού ο Grosjean, μετά το δικό του pit stop, αναγκάστηκε να μείνει εκτός αγώνα. Και τα δύο συμβάντα είχαν ως αρχή τους το γεγονός ότι δεν εφάρμοσε σωστά ο πίσω αριστέρα τροχός, πέραν του θέματος με την PU για τον Δανό.

Αυτό οδήγησε σε καθεστώς Εικονικού Αυτοκινήτου Ασφαλείας, ώστε να απομακρυνθεί η VF-18 του Γάλλου. Αυτό βοήθησε απόλυτα τη στρατηγική της Ferrari, η οποία έβαλε στα pits τον Vettel, 7 γύρους μετά τον Hamilton, και τελικά τον πέρασε στις αλλαγές, βγαίνοντας πρώτος, με 2ο τον Βρετανό και τρίτο τον Raikkonen, σε μία επανάληψη του σκηνικού του 2017.

Λίγο μετά, βγήκε και το κανονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας, μιας και κρίθηκε απαιραίτητο. Στον 31ο γύρο αποσύρθηκε και η δράση συνεχίστηκε, με τον Verstappen να έχει παραχωρήσει τη θέση του στον Alonso (αφού τον πέρασε αντικανονικά υπό καθεστώς VSC).

Αμέσως είδαμε τρεις μάχες να ξεσπούν, και οι τρεις στις πρώτες 6 θέσεις, με τον Hamilton να θέλει την πρωτιά από τον Vettel, τον Ricciardo να επιζητά το βάθρο από τον Raikkonen και τον Verstappen να κυνηγά την 5η θέση του Alonso.

Από τις τρεις αψιμαχίες, αυτή του Ricciardo με τον Raikkonen ήταν η πιο κλειστή, με τον Αυστραλό να παλεύει για το πρώτο βάθρο του στην πατρίδα του, που θα είναι και το πρώτο για έναν Aussie στη Μελβούρνη.

Και ο Hamilton όμως δεν τα παρατούσε, καθώς έμενε σε απόσταση ενός δευτερολέπτου από τον Vettel, γράφοντας μάλιστα και ταχύτερο γύρο στον 41ο γύρο. Οι δυο τους έμεναν κοντά, όμως ένα μικρό λάθος του Βρετανού στον 47ο γύρο τον άφησε 2 δλ. πίσω από τον πιλότο της Scuderia.

Την ίδια στιγμή, η μάχη για την 5η θέση αφορούσε πλέον τέσσερις οδηγούς, μιας και πίσω από τον Alonso ήταν οι Verstappen, Hulkenberg και Bottas, χωρίς όμως να επιχειρείται κανένα προσπέρασμα, σε μία πίστα που σε καμία περίπτωση δεν τα ευνοεί.

Στους τελευταίους 5 γύρους, ο Hamilton έκοψε σημαντικά ρυθμό, θέλοντας να αποφύγει πιθανή υπερθέρμανση της W09, κάτι που έκανε τον Raikkonen να τον φτάσει, χωρίς όμως να τον περάσει.

Με αυτόν τον τρόπο, ο Sebastian Vettel πήρε την πρώτη νίκη της χρονιάς στην Αυστραλία.

Επόμενος αγώνας αυτός του Μπαχρέιν σε δύο βδομάδες από σήμερα, το τριήμερο 6-8 Απριλίου.

Βαθμολογία Οδηγών

  1. S. Vettel 25
  2. L. Hamilton 18
  3. K. Raikkonen 15
  4. D. Ricciardo 12
  5. F. Alonso 10
  6. M. Verstappen 8
  7. N. Hulkenberg 6
  8. V. Bottas 4
  9. S. Vandoorne 2
  10. C. Sainz 1

Βαθμολογία Κατασκευαστών

  1. Ferrari 40
  2. Mercedes 22
  3. Red Bull 20
  4. McLaren 12
  5. Renault 7

Πηγή: 4 Τροχοί

Pin It on Pinterest

Shares
Share This