Επιλογή Σελίδας

Του Δημήτρη Μπίζα

Ο Lewis Hamilton πήρε την πρώτη του φετινή νίκη στο Μπακού, μετά από έναν αγώνα που είχε δύο Safety Car, μία σύγκρουση μεταξύ teammates και δύο σημαντικές αλλαγές στην πρωτοπορία του αγώνα. Δεύτερος ο Kimi Raikkonen, τρίτος ο Sergio Perez, και αλλαγή πρωτοπόρου στη βαθμολογία!

Ο αγώνας ξεκίνησε και τίποτε δεν προμήνυε το χάος που θα ακολουθούσε. Στην εκκίνηση, όλοι έφυγαν καθαρά, με τον Vettel να κρατά την πρωτιά μπροστά από τις δύο Mercedes. Όλα αυτά μέχρι την Κ3, αφού εκεί ο Raikkonen είχε επαφή με τον Ocon σε μία μάχη για την 6η θέση, με τον Γάλλο να χτυπά στις μπαριέρες και να μένει εκτός αγώνα. Παράλληλα, ο Alonso είχε ένα συμβάν με τον Sirotkin, ο οποίος χτύπησε πάνω στον πίσω δεξί τροχό του Ισπανού, προκαλώντας κλατάρισμα. Αμέσως βγήκε το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, με τον Φινλανδό της Scuderia και τον Alonso να μπαίνουν στα pitsγια νέα ελαστικά -αμφότεροι έβαλαν τη μαλακή γόμα. Μάλιστα, ο οδηγός της McLaren είχε και ζημιά στο πάτωμα της MCL33.

Στην επανεκκίνηση, που ήρθε στον 6ο γύρο, ο Vettel έλεγξε τον ρυθμό και έμεινε μπροστά, με τις Red Bull να δίνουν μάχη, αφού ο Verstappen πέρασε τον teammate του, ενώ και ο Sainz επωφελήθηκε, περνώντας 5ος. Εντυπωσιακό το γεγονός ότι ο Gasly από 19ος είχε φτάσει 7ος, πίσω από τον Ricciardo, αλλά και ο Leclerc που ήταν πλέον στη δεκάδα.

Μόλις τρεις γύρους μετά, η μάχη είχε επεκταθεί, αφού οι δύο Renault πίεζαν τις δύο Red Bull, με τον Hulkenberg να προσπερνά τον Ricciardo και τον Verstappen για την 5η θέση και ο Sainzέ κανε την κίνηση για την 4η. Βέβαια, οι δύο ομάδες ήταν σε διαφορετική στρατηγική, αφού οι Γάλλοι είχαν την ultrasoft γόμα. Από τη μεριά του, ο Ολλανδός ανέφερε πρόβλημα με την μπαταρία του.

Πιο μπροστά, ο Vettel κρατούσε τη διαφορά στα 2,5-3 δλ., αν και ο Hamilton συνεχώς έγραφε ταχύτερους γύρους.

Και ενώ ο Hulkenberg έκανε έναν πολύ καλό αγώνα, ένα λάθος του προκάλεσε κλατάρισμα στον πίσω αριστερό τροχό, με αποτέλεσμα να εγκαταλείψει.

Την ίδια στιγμή, οι δύο «Ταύροι» δίνανε ξανά μάχη για την 5η θέση, με τον Ricciardo να πιέζει συνεχώς τον ομόσταυλό του.

Στις τελευταίες θέσεις της δεκάδας, ο Leclerc είχε ανέβει πλέον 7ος, κρατώντας πίσω του τους Stroll και Raikkonen. Ο Φινλανδός πίεζε τον οδηγό της Williams, και κατάφερε να τον περάσει στον 15ο γύρο και στον 17ο τον Leclerc, στοχεύοντας πλέον στις δύο Red Bull.Παράλληλα, ο Verstappen περνούσε τον Sainz με άνεση για την 4η θέση, και αμέσως ο Ισπανός μπήκε στα pitsγια να βάλει τη μαλακή γόμα.

Στον 22ο γύρο, η διαφορά μπροστά παρέμενε κοντά στα 4 δευτερόλεπτα, όταν ο Hamilton έχασε τα φρένα για την Κ1 κι αυτό ήταν η απόλυτη ένδειξη πως έπρεπε να μπει στα pits, πράγμα που έκανε για να βάλει την μαλακή γόμα και να πάει ως το τέλος. Βγήκε 3ος, κοντά στα 30 δευτερόλεπτα μακριά από τον Vettel, με τον Γερμανό να έχει έτσι «αέρα» να μπει για τη δική του αλλαγή.

Πρώτα όμως θα δινόταν η συνέχεια στη μάχη των Red Bull, με τον Ricciardo να περνά τον Verstappen, προτού ο Ολλανδός πιέσει και αναγκάσει τον Αυστραλό να κάνει πίσω στην Κ2, κατά τον 27ο γύρο.

Στον 31ο γύρο μπήκε και ο Vettel, βάζοντας επίσης την μαλακή γόμα, βγαίνοντας 2ος, 8.2 δλ. μπορστά από τον Hamilton. Πρώτος ήταν ο Bottas, που ακόμα δεν είχε επισκεφθεί τα pits.

Λίγο μετά, στον 35ο γύρο, ήρθε και η… τέταρτη πράξη της μάχης των δύο RB, με τον Ricciardo να περνά και πάλι τον Verstappen. Σημαντικό το γεγονός ότι οι δύο οδηγοί δεν είχαν μπει ακόμα για pit stop.

Ο Αυστραλός μπήκε πρώτος στον 38ο γύρο, και όπως αναμενόταν, έβαλε την ultrasoft, για τους 13 εναπομείναντες γύρους. Έχασε μόλις μία θέση, από τον teammate του, αφού ο Raikkonen ήταν ακόμα πολύ πίσω.  Ο Verstappen ακολούθησε στον 39ο γύρο, και κράτησε πίσω τον έτερο οδηγό της RB.

Και τότε ήρθε η καταστροφή για την αυστριακή ομάδα, αφού ο Ricciardo κολλά πίσω από τον Verstappen, ο Ολλανδός μοιάζει να φρενάρει λίγο πιο νωρίς, και ο Αυστραλός τον εμβολίζει, βγάζοντας και τους δύο εκτός αγώνα.

Αμέσως τέθηκε σε ισχύ το καθεστώς Αυτοκινήτου Ασφαλείας, και ο Bottas, που ακόμα δεν είχε αλλάξει ελαστικά, μπήκε για την ultrasoft, μία τακτική την οποία ακολούθησαν και οι Vettel-Hamilton. Έτσι, από το πουθενά, ο Φινλανδός βρέθηκε να ηγείται του αγώνα. Ο Raikkonen, που επίσης είχε μπει στα pits, ήταν πλέον 4ος, συνθέτοντας έχει εκπληκτικό σκηνικό για το φινάλε.

Την ίδια στιγμή, ο Grosjean, στην προσπάθειά του να ζεστάνει τα ελαστικά του, έκανε λάθος και χτύπησε στις μπαριέρες, αφήνοντας ακόμα περισσότερο έξω το SC.

Ο αγώνας επανεκκίνησε στον 48ο γύρο, κι έμεναν πλέον 4 γύροι για να γίνουν οι όποιες αλλαγές. Ο Vettel προσπάθησε να περάσει τον Bottas, όμως έκανε λάθος στα φρένα και έχασε τρεις θέσεις, ενώ τον πέρασε ακόμα και ο Perez.

Ένα γύρο μετά, ο Bottas παθαίνει κλατάρισμα στο πίσω δεξί ελαστικό, έχοντας πατήσει θραύσμα από τη σύγκρουση των δύο RB, παραχωρώντας έτσι την πρωτιά στον Hamilton.

Ο αγώνας έκλεισε έτσι, με τον Βρετανό να πανηγυρίζει την πρώτη του νίκη φέτος, τον Raikkonen να γυρνά από την κόλαση και να παίρνει τη 2η θέση, ενώ ένα ανέλπιστο βάθρο πανηγύρισε ο Perez.

Συνέχεια στο πρωτάθλημα με το Grand Prix Ισπανίας (11-13 Μαΐου).

Βαθμολογία οδηγών

  1. L. Hamilton 70
  2. S. Vettel 66
  3. K. Raikkonen  48
  4. V. Bottas 40
  5. D. Ricciardo 37
  6. F. Alonso 28
  7. N. Hulkenberg 22
  8. M. Verstappen 18
  9. S. Perez 15
  10. C. Sainz 13
  11. P. Gasly 12
  12. K. Magnussen 11
  13. C. Leclerc 8
  14. S. Vandoorne 8
  15. L. Stroll 4
  16. M. Ericsson 2
  17. E. Ocon 1
  18. B. Hartley 1

Βαθμολογία κατασκευαστών

  1. Ferrari 114
  2. Mercedes 113
  3. Red Bull 55
  4. McLaren 36
  5. Renault 35
  6. Force India 16
  7. Toro Rosso 13
  8. Haas 11
  9. Sauber 10
  10. Williams 4

Πηγή: 4 Τροχοί

Pin It on Pinterest

Shares
Share This