Επιλογή Σελίδας

Του Κλεάνθη Τριανταφυλλίδη

Ο Βρετανός και η Mercedes έκαναν έναν τέλειο αγώνα, ενώ ένα –ακόμα– λάθος τακτικής της Ferrari στέρησε κάθε ελπίδα από τον Vettel.

O Vettel αναγκάστηκε προσπαθήσει για να τερματίσει 3ος, πίσω από τον Verstappen.

Οι Hamilton και Vettel έκαναν την καλύτερη εκκίνηση και ο Βρετανός από την pole πέρασε άνετα επικεφαλής τις πρώτες στροφές, ενώ ο δεύτερος, ο Verstappen, είχε να παίξει άμυνα για να κρατήσει τη θέση του από τον Vettel.

Πίσω τους, ο Perez έσπρωξε τον team-mate του, τον Ocon, πάνω στον εξωτερικό τοίχο της Στροφής 3, με αποτέλεσμα ο Γάλλος να εγκαταλείψει επιτόπου με μεγάλη ζημιά και να βγει το αυτοκίνητο ασφαλείας.

Όμως, λίγο πριν η διεύθυνση πάρει την απόφαση να διακόψει τον αγώνα, ο Vettel είχε εκμεταλλευτεί την καλύτερη έξοδό του από τη Στροφή 5 για να έρθει δίπλα στον Verstappen και να τον περάσει από την εξωτερική στην είσοδο της Στροφής 7.

Πίσω τους, οι οδηγοί της πρώτης δεκάδας διατήρησαν τις θέσεις τους, με τον Bottas 4o μπροστά από τους Raikkonen, Ricciardo, Perez και Grosjean. Όμως οι Alonso και Sainz, που είχαν εκκινήσει με την ultrasoft γόμα αντί της πιο μαλακής hypersoft, κέρδισαν από δύο θέσεις στον πρώτο γύρο, σε βάρος αντίστοιχα του Hulkenberg και του, πλέον απόντα, Ocon.

Ο αγώνας επανεκκίνησε στον 4ο γύρο, αλλά οι προπορευόμενοι διατηρούσαν έναν πολύ αργό ρυθμό, σχεδόν 11” πίσω από εκείνον των κατατακτηρίων, σε μια προσπάθεια να διαχειριστούν τη φθορά των hypersoft ελαστικών τους και να επιμηκύνουν όσο γινόταν το πρώτο σκέλος του αγώνα τους.

Μετά το 10ο γύρο, οι πρώτοι αύξησαν το ρυθμό τους εν αναμονή των pit-stops για λάστιχα. Ο πρώτος που σταμάτησε ήταν ο Vettel, στον 14ο γύρο, φορώντας ένα σετ ultrasoft. Η απόφαση ήταν καταστροφική για το Γερμανό, αφού βγήκε πίσω από τον Perez και χρειάστηκε σχεδόν δύο γύρους για να τον περάσει, χάνοντας πολύ χρόνο.

Οι Hamilton και Verstappen σταμάτησαν σε διαδοχικούς γύρους και φόρεσαν τα σκληρότερα soft λάστιχα για να φτάσουν μέχρι το τέλος χωρίς άλλο pit-stop. Γρήγορη αντίδραση και αλλαγή σχεδίου της Mercedes; Πιθανό, και ο Hamilton ανταποκρίθηκε άμεσα κάνοντας τρεις πολύ γρήγορους γύρους πριν το pit-stop, για να ανοίξει την απαραίτητη διαφορά και να μην κινδυνέψει από το undercut.

O Βρετανός ξαναβγήκε άνετα μπροστά, κι ενώ ο κινητήρας του Verstappen «πνίγηκε» ελαφρά την ώρα που ξαναξεκινούσε, ο Ολλανδός κατάφερε βγαίνοντας να περάσει μόλις μπροστά από τον Vettel στην είσοδο της Στροφής 3.

Μετά τις πρώτες στάσεις, ο Hamilton είχε μια διαφορά 3” από τον Verstappen και ξαναπέρασε άνετα πρώτος, όταν σταμάτησε για λάστιχα κι ο τελευταίος από τους πρωτοπόρους, ο Ricciardo, στον 27ο γύρο.

Ο Vettel ήταν 3ος και πολύ απογοητευμένος, λέγοντας στην ομάδα του: «Πάλι αργήσαμε. Δεν θα καταφέρουμε να φτάσουμε  μέχρι το τέλος».

Όπως και στο Μονακό, όσοι ξεκίνησαν έξω από την πρώτη δεκάδα και είχαν ελεύθερη επιλογή ελαστικών, ωφελήθηκαν αφού κάποιοι που ξεκίνησαν μπροστά τους αναγκάστηκαν να σταματήσουν πιο νωρίς. Χαμένοι ήταν οι Perez, Hulkenberg και Grosjean, που όταν άλλαξαν τα hypersoft τους, βρέθηκαν πίσω από τις πολύ αργές Williams των Stroll και Sirotkin, που είχαν ξεκινήσει τον αγώνα με τα soft λάστιχα και θα σταματούσαν πολύ αργότερα.

Αυτό οδήγησε στο δεύτερο σημαντικό συμβάν του αγώνα, καθώς ο Perez έχασε την υπομονή του πίσω από τον Sirotkin και, όταν τελικά κατάφερε να τον περάσει στη Στροφή 17 του 33ου γύρου, του έκανε μια τιμονιά εκδίκησης και τον χτύπησε. Χαμένος όμως βγήκε ο ίδιος ο Μεξικάνος, που έχασε κομμάτια του αμαξώματος, έπαθε λάστιχο και τον πέρασε ο Hulkenberg. Καθώς ο Grosjean προσπάθησε να ακολουθήσει το Γερμανό, εμπόδισε τον Hamilton που ήταν να τους ρίξει γύρο, με αποτέλεσμα ο Verstappen να φτάσει πολύ κοντά στην προπορευόμενη Mercedes.

O Hamilton όμως έκλεισε το δρόμο στον Ολλανδό και στη συνέχεια απομακρύνθηκε, ανοίγοντας ξανά τη διαφορά στα 3” και παραμένοντας εκτός βολής για να τερματίσει τελικά 8,9” μπροστά. Ο Vettel κατάφερε το ακατόρθωτο, τερματίζοντας τον αγώνα με ultrasoft 41 γύρων, αλλά 30,9” πιο πίσω αφού είχε κόψει δραστικά το ρυθμό του.

Καθώς οι Hamilton, Verstappen, Vettel και Bottas πρόσεχαν τα λάστιχά τους, δημιουργήθηκαν οι συνθήκες να γίνει μάχη για την 4η θέση. Ο Ricciardo, με πιο φρέσκα λάστιχα, πλησίασε και άρχισε να απειλεί τον Raikkonen, που με τη σειρά του άρχισε να πιέζει τον Bottas. Όμως η πίστα δεν ευνοεί τα προσπεράσματα και κανείς δεν επιχείρησε τελικά κάτι τέτοιο. Με φθαρμένα λάστιχα, όλοι γύριζαν πιο αργά από τον Hulkenberg μπροστά τους και τελικά ο Bottas πήρε τη θέση με διαφορά στο δευτερόλεπτο.

Ο Alonso ήταν ο νικητής της «Β’ κατηγορίας», τερματίζοντας 7ος ενώ είχε ξεκινήσει 11ος. Τράβηξε μακριά το πρώτο σκέλος με τα ultrasoft για να περάσει στα pits τους Perez και Grosjean, περνώντας τελικά με undercut και τον Sainz όταν έκανε το μοναδικό του pit-stop στον 38ο γύρο.

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ GP ΤHΣ ΣΙΓΚΑΠΟΥΡΗΣ ΣΤΗ MARINA ΒΑΥ

Θ. ΟΔΗΓΟΣ ΜΟΝΟΘΕΣΙΟ ΓΥΡΟΙ ΧΡ./ΔΙΑΦ.
1 Lewis Hamilton Mercedes 61 1h51m11.611s
2 Max Verstappen Red Bull/Renault 61 8.961s
3 Sebastian Vettel Ferrari 61 39.945s
4 Valtteri Bottas Mercedes 61 51.930s
5 Kimi Raikkonen Ferrari 61 53.001s
6 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 61 53.982s
7 Fernando Alonso McLaren/Renault 61 1m43.011s
8 Carlos Sainz Renault 60 1 γύρος
9 Charles Leclerc Sauber/Ferrari 60 1 γύρος
10 Nico Hulkenberg Renault 60 1 γύρος
11 Marcus Ericsson Sauber/Ferrari 60 1 γύρος
12 Stoffel Vandoorne McLaren/Renault 60 1 γύρος
13 Pierre Gasly Toro Rosso/Honda 60 1 γύρος
14 Lance Stroll Williams/Mercedes 60 1 γύρος
15 Romain Grosjean Haas/Ferrari 60 1 γύρος
16 Sergio Perez Force India/Mercedes 60 1 γύρος
17 Brendon Hartley Toro Rosso/Honda 60 1 γύρος
18 Kevin Magnussen Haas/Ferrari 59 2 Laps
19 Sergey Sirotkin Williams/Mercedes 59 2 γύροι
Esteban Ocon Force India/Mercedes 0 Ατύχημα

Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΟΔΗΓΩΝ

Θ. ΟΔΗΓΟΣ ΒΑΘ.
1 Lewis Hamilton 281
2 Sebastian Vettel 241
3 Kimi Raikkonen 174
4 Valtteri Bottas 171
5 Max Verstappen 148
6 Daniel Ricciardo 126
7 Nico Hulkenberg 53
8 Fernando Alonso 50
9 Kevin Magnussen 49
10 Sergio Perez 46
11 Esteban Ocon 45
12 Carlos Sainz 38
13 Pierre Gasly 28
14 Romain Grosjean 27
15 Charles Leclerc 15
16 Stoffel Vandoorne 8
17 Lance Stroll 6
18 Marcus Ericsson 6
19 Brendon Hartley 2
20 Sergey Sirotkin 1

Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ

Θ. ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ ΒΑΘ.
1 Mercedes 452
2 Ferrari 415
3 Red Bull/Renault 274
4 Renault 91
5 Haas/Ferrari 76
6 McLaren/Renault 58
7 Force India/Mercedes 32
8 Toro Rosso/Honda 30
9 Sauber/Ferrari 21
10 Williams/Mercedes 7
Πηγή: Drive

Pin It on Pinterest

Shares
Share This