Επιλογή Σελίδας

Του Κλεάνθη Τριανταφυλλίδη

O Raikkonen πέρασε τον Hamilton στη διαδρομή μέχρι την πρώτη στροφή και στο τέλος άντεξε στην πίεση του Max Verstappen (που ξεκίνησε 18ος) και του Hamilton για να κερδίσει επιτέλους έναν αγώνα στη δεύτερη «θητεία» του στη Scuderia και να πάρει την πρώτη του νίκη από το GP Αυστραλίας του 2013, με τη Lotus.

Η δεύτερη θέση θα έδινε στον Hamilton τον τίτλο και τη διεκδίκησε από τον Verstappen τρεις γύρους πριν το τέλος, αλλά ο Ολλανδός απέκρουσε εκπληκτικά τις αλλεπάλληλες επιθέσεις και τελικά ο Βρετανός βγήκε εκτός πίστας στη Στροφή 18 κι έχασε κρίσιμο χρόνο.

Ο Vettel για μία ακόμη φορά πραγματοποίησε μια φοβερή άνοδο στην κατάταξη και, περνώντας στο τέλος και τον Bottas, τερμάτισε 4ος. Έτσι ο Hamilton χρειάζεται να πάρει άλλους 6 βαθμούς στους επόμενους τρεις αγώνες για να εξασφαλίσει τον πέμπτο του παγκόσμιο τίτλο και να ισοφαρίσει τον μεγάλο Juan Manuel Fangio. 

O Hamilton πήγε στο Austin για να στεφθεί πρωταθλητής αφού χρειαζόταν να πάρει 8 βαθμούς περισσότερους από τον Vettel για να εξασφαλίσει τον τίτλο. Έχασε στην εκκίνηση από τον Raikkonen, που τον πέρασε από την εσωτερική στη Στροφή 1 (φωτ. κάτω), αλλά λίγες στροφές παρακάτω του χαμογέλασε η τύχη καθώς ο Vettel έκανε τετακέ κι έπεσε από την 5η στη 15η θέση.

Ο Γερμανός είχε περάσει τον Ricciardo στην πίσω ευθεία, αλλά έκανε ένα μικρό λάθος στο φρενάρισμα για την επόμενη στροφή και ο Αυστραλός ήρθε ξανά δίπλα του. Ο Vettel είχε την εσωτερική στην επόμενη κλειστή αριστερή, αλλά υπέστρεψε ελαφρά, ο εμπρός αριστερός τροχός του ήρθε σε επαφή με τον εμπρός δεξιό της Red Bull και η Ferrari «σβούριξε».

Μπροστά, ο Raikkonen, με τα πιο μαλακά ultrasoft λάστιχα, κρατούσε σε απόσταση τον Hamilton, μέχρι που ένα εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας είχε ως αποτέλεσμα η Ferrari και η Mercedes να ακολουθήσουν διαφορετικές στρατηγικές.
 
Η Red Bull του Ricciardo είχε σταματήσει στην άκρη της πίστας, στην έξοδο της φουρκέτας Κ11 και, καθώς επιβλήθηκε καθεστώς κίτρινης σημαίας, η Mercedes είπε στον Hamilton να κάνει το αντίθετο από τον Raikkonen: να σταματήσει για λάστιχα εκμεταλλευόμενος τον αργό ρυθμό λόγω VSC, και να δεσμευτεί έτσι σε στρατηγική δύο pit-stops.

O Hamilton βγήκε από τα pits στην 3η θέση, μόλις 9” πίσω από τον Raikkonen, και μέσα σε τρεις γύρους είχε πάρει τη 2η θέση από τον Bottas, που έκοψε στην ευθεία εκκίνησης για να τον αφήσει.

Στον 18ο από τους 56 γύρους, ο Hamilton είχε ήδη κολλήσει πίσω από τον Raikkonen, αλλά ο Φιλανδός κατάφερε να αντέξει την πίεση για τρεις γύρους, πριν σταματήσει κι αυτός για λάστιχα. Κι αυτό αποδείχτηκε κρίσιμο στο τέλος.

Ο Vettel έμεινε στην πίστα μέχρι τον 26ο γύρο, με αποτέλεσμα να μείνει από λάστιχα και να χάσει θέσεις από τον Raikkonen και τον Verstappen, που είχε ξεκινήσει με τα σκληρότερα soft και είχε ανέβει εντυπωσιακά. Το πλάνο της Ferrari ήταν ο Raikkonen να παραμείνει ένα pit-stop, δηλαδή κάπου 20”, μπροστά από τον Hamilton. Παράλληλα, ο Vettel άρχισε να πλησιάζει τον Bottas για να του πάρει την 4η θέση.

Η διαφορά των 18” που είχε ο Hamilton άρχισε σταδιακά να εξανεμίζεται καθώς τα soft που είχε φορέσει νωρίς άρχισαν να φθείρονται. Και τόσο ο 3oς, ο Verstappen, όσο και ο 4oς, ο Bottas, τον πλησίασαν σε απόσταση λιγότερη του ενός pit-stop.

Ο Βρετανός σταμάτησε στον 37ο γύρο και η κατάσταση διαμορφώθηκε ως εξής: Πρώτος ο Raikkonen, 2,5” μπροστά από τον Verstappen, με τον Bottas άλλα 6,5” πιο πίσω και τον Hamilton 4o, 12” από την κορυφή και 4,1” μπροστά από τον Vettel.

Με τα φρέσκα soft, o Hamilton έφτασε τον team-mate του μέσα σε δύο γύρους και ο Bottas τον άφησε ξανά να περάσει. Ο Βρετανός ήταν 3ος, 8,8” από τον επικεφαλής Raikkonen, αλλά καθώς ο Vettel έδειχνε να έχει κολλήσει στην 5η θέση, ο Hamilton είχε μόνο να περάσει τον Verstappen, που ήταν 6,7” μπροστά, 15 γύρους πριν το τέλος, για να στεφθεί πρωταθλητής.

Έφτασε πίσω από τον Ολλανδό ενώ απέμεναν 7 γύροι, αλλά δεν μπορούσε να τον πλησιάσει αρκετά. Τελικά τα κατάφερε και οι δυο τους είχαν μια επική μονομαχία, πλάι-πλάι για τέσσερις στροφές. Ο Hamilton προσπάθησε απελπισμένα να περάσει από την εξωτερική στη διπλή δεξιά, στο τέλος του γύρου, αλλά βγήκε εκτός πίστας.

O Raikkonen περνά τον Hamilton στην εκκίνηση

Λίγο αργότερα ο Vettel πήρε την πληροφορία από την ομάδα ότι τα λάστιχά του ήταν εντάξει και πέρασε τον Bottas στη φουρκέτα, μειώνοντας τη χασούρα από τον Hamilton στους δύο μόνο βαθμούς και παρατείνοντας την υπόθεση του τίτλου.

Πίσω από τους πρωταγωνιστές, η Renault πήρε μια μεγάλη ώθηση στο κυνήγι της 4 ης θέσης στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, καθώς ο Hulkenberg τερμάτισε 6ος και “best of the rest”, μπροστά από τον team-mate του, τον Sainz.

Oι Ocon, Magnussen και Perez συμπλήρωσαν τη βαθμολογούμενη δεκάδα.

Αυτοί που εγκατέλειψαν ήταν τέσσερις. Πέρα από τον Ricciardo, που έμεινε από βλάβη, οι Alonso και Grosjean είδαν τον αγώνα τους να καταστρέφεται από τον πρώτο γύρο. Ο Ισπανός γύρισε στα pits αφού τον χτύπησε ο Stroll εκεί που αρχίζουν τα αλλεπάλληλα εσάκια, ενώ ο Γάλλος μπλόκαρε τους τροχούς του κι εμβόλισε τον Leclerc στην κλειστή αριστερή στο τέλος της πίσω ευθείας. Ο Μονεγάσκος εγκατέλειψε κι αυτός, αλλά πολύ αργότερα, αφού είχε πέσει στις τελευταίες θέσεις. 

Ο Stroll τιμωρήθηκε με ποινή διέλευσης από τα pits, ενώ το συμβάν με τον Grosjean θα εξεταζόταν από τους αγωνοδίκες μετά τον αγώνα. Αν ο Γάλλος τιμωρηθεί με τρεις βαθμούς ποινής, τότε θα χάσει έναν αγώνα αφού έχει ήδη συγκεντρώσει 9 βαθμούς στην άδειά του, τους τελευταίους 12 μήνες.

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ GP ΤΩΝ ΗΠΑ ΣΤΟ AUSTIN

Δεν διατίθεται αυτόματο εναλλακτικό κείμενο.

Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΟΔΗΓΩΝ

Θ. ΟΔΗΓΟΣ ΒΑΘ.
1 Lewis Hamilton 346
2 Sebastian Vettel 276
3 Kimi Raikkonen 221
4 Valtteri Bottas 217
5 Max Verstappen 191
6 Daniel Ricciardo 146
7 Nico Hulkenberg 61
8 Kevin Magnussen 55
9 Sergio Perez 54
10 Esteban Ocon 53
11 Fernando Alonso 50
12 Carlos Sainz 45
13 Romain Grosjean 31
14 Pierre Gasly 28
15 Charles Leclerc 21
16 Stoffel Vandoorne 8
17 Lance Stroll 6
18 Marcus Ericsson 6
19 Brendon Hartley 2
20 Sergey Sirotkin 1

Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ

Θ. ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗΣ ΒΑΘ.
1 Mercedes 563
2 Ferrari 497
3 Red Bull/Renault 337
4 Renault 106
5 Haas/Ferrari 86
6 McLaren/Renault 58
7 Force India/Mercedes 48
8 Toro Rosso/Honda 30
9 Sauber/Ferrari 27
10 Williams/Mercedes 7

Πηγή: Drive

Pin It on Pinterest

Shares
Share This