Επιλογή Σελίδας

Του Νίκου Παπαδογιάννη

To μπάσκετ είναι η ωραιότερη αθλοπαιδιά του ηλιακού συστήματος, αλλά για μια φορά οι φίλοι του Παναθηναϊκού θα προτιμούσαν το ποδόσφαιρο, το χάντμπολ, την πεντόβολα, οτιδήποτε μπορεί να τους κάνει να ξεχαστούν μέχρι να κοπάσει το καρδιοχτύπι.

Το τρενάκι του λούνα παρκ έφτασε στη στρατόσφαιρα και ξεκίνησε από εκεί μία βουτιά που παραλίγο να το βυθίσει ως τα Τάρταρα. Πρόφτασε να επιστρέψει στην επιφάνεια την τελευταία στιγμή.

Οι ζαλισμένοι επιβάτες του θα χρειαστούν ώρες για να συνέλθουν, αλλά τουλάχιστον θα έχουν για σύμμαχο το φως του ήλιου.

Ένας αγώνας που εξελισσόταν σε παρέλαση και σε νέο θρίαμβο του νέου Παναθηναϊκού έγινε βασανιστήριο μέσα σε ένα εφιαλτικό δεκάλεπτο, όπου οι παίκτες του έμοιαζαν μαγεμένοι.

Οι σημειώσεις μου κατέγραψαν 22 αποτυχίες σε 23 επιθέσεις (1/8 δίποντα, 0/10 τρίποντα, 0 βολές, 5 λάθη), μέχρι που προτίμησαν να αυτοκαταστραφούν παρά να συμμετάσχουν στον τραγέλαφο.

Ο Παναθηναϊκός δέχθηκε σερί 2-28, η αποδεκατισμένη Βασκόνια πήρε προβάδισμα σε ένα παιχνίδι μισοκλειδωμένο στο αρχείο και η γη άρχισε να τρέμει.

Αφού δεν υπήρχε περιθώριο ήττας, το τελευταίο πεντάλεπτο έμοιαζε με αγώνα πλέι-οφ δίχως γυρισμό. Ευτυχώς για τον πρωταθλητή Ελλάδας, το μνημειώδες στραπάτσο αποφεύχθηκε.

Ο Παναθηναϊκός δεν μπόρεσε να κερδίσει την παρτίδα διπλή (αφού το -9 της Βιτόρια έμεινε ισχυρό), αλλά τουλάχιστον την έσωσε. Το αστυνομικό δελτίο της βραδιάς περιέχει και αυτοχειρία με ελληνικό «αξάν», αλλά ο δράστης φοράει κίτρινα, όχι πράσινα.

Δεν υπάρχει παίκτης του Παναθηναϊκού που να δικαιούται εξαίρεσης από το σιχτίρισμα της παρ’ ολίγον ανατροπής. Ωστόσο, ήταν πολλοί εκείνοι που όρθωσαν ανάστημα για να αποσοβηθεί το πατατράκ στην τελική ευθεία.

Ο Παπαπέτρου και ο Βουγιούκας, δύο φορές ο τελευταίος, έβγαλαν δύσκολες άμυνες όταν η Βασκόνια απειλούσε να εδραιώσει το όψιμο προβάδισμά της. Ο Παπαγιάννης κέρδισε δύο ηχηρά επιθετικά ριμπάουντ, εκ των οποίων το δεύτερο μετουσιώθηκε από τον ίδιο σε καλάθι (67-65).

Ο Κιλπάτρικ έσπασε με τρίποντο την τελευταία ισοπαλία και σταμάτησε τον θαυμάσιο Χουέρτας αμέσως μετά (70-67 στα 1:31). Ο Καλάθης καθάρισε το θολωμένο μυαλό του και έδωσε πάσες ακριβείας για τα δύο καλάθια της νίκης, ενώ νωρίτερα σκόραρε και ο ίδιος.

Και ο ΝτεΣόν Τόμας («σε όλη μου την καριέρα βάζω μεγάλα σουτ»), ίσως ο πλέον βελτιωμένος παίκτης του Παναθηναϊκού στο τρίμηνο του Πιτίνο, ευστόχησε στο σουτ που αποτελείωσε τους Βάσκους, 14’’ πριν το φινάλε (72-67).

https://www.facebook.com/savas.karipidisii

Λίγο απ’ όλους, αλλά αυτό το λίγο ήταν αρκετό. Και το αρκετό αυτής της παράξενης βραδιάς δεν είναι καθόλου λίγο.

Ο Παναθηναϊκός των πρώτων 25 λεπτών ήταν μία σαρωτική ομάδα μοντέλο. Ο εκφωνητής της Εuroleague TV μιλούσε για Χάρλεμς και ο Πιτίνο έλαμπε από καμάρι, ανυποψίαστος.

«Γινόμαστε καλύτεροι μέρα με τη μέρα, βδομάδα με την εβδομάδα», έλεγε στο ημίχρονο ο Αμερικανός, με ατράνταχτο επιχείρημα το +21. «Για πρώτη φορά φέτος, φτάσαμε τις 20 αλλοιώσεις σε ένα ημίχρονο».

Αλλά δεν είναι πάντοτε εύκολο, να βγάλει ημίχρονα 48-50 πόντων μία ομάδα ορφανή από μακρινό σουτ και από σίγουρο «πάτημα» στη ρακέτα.

Στο δεύτερο μισό του αγώνα, ο Παναθηναϊκός χρειάστηκε 15 λεπτά για να πετύχει το πρώτο του τρίποντο, ενώ δεν εκτέλεσε ούτε μισή βολή.

Η έξοδος του Καλάθη λόγω φάουλ και ο αυτόματος πιλότος του Λάνγκφορντ έκαναν την ομάδα προβλέψιμη, ενώ ο αιφνιδιασμός που έδινε τις καλύτερες λύσεις έγινε είδος πολυτελείας.

Όταν η ανάσα των Βάσκων άρχισε να καίει τον σβέρκο των «πράσινων», χάθηκε κάθε ίχνος υπομονής και αυτοσυγκέντρωσης στην επίθεση. Η άμυνα παρασύρθηκε -και αυτή- στον χείμαρρο.

Εκτός των άλλων, το περιορισμένο rotation που εσχάτως έγινε αγαπημένο modus operandi του Πιτίνο, άφησε τον Παναθηναϊκό χωρίς φρεσκάδα και τον έκανε να φαίνεται κάπως γερασμένος.

Ο Μήτογλου εισέπραξε δεύτερο συνεχόμενο DNP-CD, ενώ ο Λοτζέσκι έχει μήνες να πατήσει ευρωπαϊκό παρκέ. Τα 14 λεπτά της αποψινής συμμετοχής του αόρατου Γκιστ (αποκλειστικά στο «4») έμοιαζαν πολύ λιγότερα.

Η λέξη «διπρόσωπος» έχει χρησιμοποιηθεί ad nauseam για να περιγράψει τον φετινό Παναθηναϊκό, αλλά η έμφαση δινόταν στις μεταπτώσεις του εντός και εκτός ΟΑΚΑ.

Τούτη τη φορά, το «τριφύλλι» παρουσίασε τα δύο του πρόσωπα σε ορίζοντα δύο ημιχρόνων, σαν να μην ήξερε πώς να συνδυάσει τη γιορτή με το πένθος.

Θα ήταν όμως άδικο και …ανιστόρητο, να αποχωρούσαν αποκαρδιωμένοι οι φίλαθλοι που πήγαν στο γήπεδο για να τιμήσουν την κληρονομιά του Θανάση Γιαννακόπουλου.

Στο ραδιόφωνο του αυτοκινήτου πληροφορήθηκαν το δωράκι του Σάρας από το Τελ Αβίβ, στην τηλεόραση του σπιτιού τη διά πυρός και σιδήρου ήττα του 35άρη Τζέιμς στη Μαδρίτη.

Η 5η συνεχόμενη νίκη ανέβασε επιτέλους τον Παναθηναϊκό πάνω από το 50% (για πρώτη φορά μέσα στο 2019) και τον προσγείωσε σε τετραπλό εναγκαλισμό για τις θέσεις 6-9, μαζί με Αρμάνι, Βασκόνια, Ολυμπιακό.

Θα χρειαστεί να βάλει έναν από αυτούς από κάτω του για να προκριθεί (αφού υστερεί στις ισοβαθμίες), αλλά τουλάχιστον έχει σφυγμό και ελπίζει. Άπαντες, εκτός του Ολυμπιακού, έχουν δύσκολο πρόγραμμα.  

Απομένει να δούμε ποιο από τα αινιγματικά πρόσωπά του θα παρουσιάσει ο Παναθηναϊκός στον κρίσιμο αγώνα της Παρασκευής στο Μιλάνο.

Πηγή: Gazzetta

Pin It on Pinterest

Shares
Share This