Επιλογή Σελίδας

Του Δημήτρη Μπίζα

Ο Lewis Hamilton πήρε τη νίκη στο Ισπανικό GP, και μαζί με αυτήν πήρε και την πρωτοπορία του πρωταθλήματος.  Δεύτερος ο Valtteri Bottas, τρίτος ο Max Verstappen.

Στην εκκίνηση, ο Hamilton έφυγε καλύτερα και πήρε την πρωτοπορία, με τον Vettel να πιέζει τον Bottas για την 2η θέση, αλλά δεν τα κατάφερε, και στην προσπάθειά του έχασε και την 3η θέση από τον Verstappen, ενώ μπλόκαρε και το εμπρός δεξί ελαστικό του.

Ο Βρετανός πρωταθλητής άρχισε να ανοίγει τη διαφορά, προτού ξεκινήσει και ο Bottas τους ταχύτερους χρόνους, κρατώντας τη διαφορά από τον teammate του στο 1,5 δλ. Αντάλλαζαν συνεχώς ταχύτερους γύρους, αφήνοντας πίσω τους τον Verstappen και τις δύο Ferrari, που δεν είχαν ρυθμό νίκης.

Πιο πίσω, ο Ricciardo έκλεινε τη διαφορά του από τον Sainz και ήθελε να τον περάσει για την 11η θέση. 

Μάχη είχαν και οι δύο Ferrari, αφού ο Leclerc πίεζε ασφυκτικά τον Vettel για την 4η θέση. Ο Γερμανός στον 12ο γύρο τον άφησε να περάσει, για να κλείσει τη διαφορά από τον Verstappen. Κι ενώ στην αρχή δεν τα κατάφερνε, όσο περνούσαν οι γύροι είχε καλύτερο ρυθμό από τον Ολλανδό. 

Ο Vettel ζητούσε απεγνωσμένα pit stop λόγω και του flat spot στο ελαστικό από την εκκίνηση. Αυτό εκμεταλλευόταν και ο Gasly, που άρχισε να μαζεύει τη διαφορά. Στον 20ο γύρο, η ομάδα τον κάλεσε για τη μέση γόμα.

Τον ακολούθησε ο Verstappen στον επόμενο γύρο, για να «καλύψει» τον Γερμανό, κι ενώ ο Leclerc μάζευε τη διαφορά. Ωστόσο, ο Ολλανδός έβαλε τη μαλακή γόμα ξανά, κόντρα στη «νόρμα».

Μπροστά, ο Bottas είχε πλέον μείνει 8 δλ. πίσω από τον Hamilton, που διαχειριζόταν άψογα τον αγώνα του.

Στον 26ο γύρο μπήκε για τη δική του αλλαγή και ο Leclerc, ο οποίος ακολούθησε στρατηγική ενός pit stop, βάζοντας τη σκληρή γόμα για 40 γύρους.

Έναν γύρο μετά, ήταν η σειρά του Bottas, για τη μέση γόμα, ως αναμενόταν. Το ενδιαφέρον ήταν πως, εξαιτίας του κακού γυρολόγιου που είχε ο Φινλανδός, ο Verstappen είχε φτάσει πλέον 1.6 δλ. πίσω του και τον πίεζε για την θέση. Ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας, όμως, άνοιξε ξανά τη διαφορά του και κράτησε την θέση του.

Τα πρώτα pit stop των πρωτοπόρων ολοκληρώθηκαν με την αλλαγή του Hamilton στον 28ο γύρο, που έβαλε κι αυτός τη μέση.

https://www.facebook.com/savas.karipidisii

Πλέον, ο Vettel ήταν στο δευτερόλεπτο από τον Leclerc, αφού με τη μέση γόμα ήταν σε ταχύτερο ρυθμό από τον teammate του. Ο Γερμανός πίεζε συνεχώς τον Μονεγάσκο, για αρκετούς γύρους, χωρίς να μπορεί να κάνει το προσπέρασμα, μέχρι που στον 37ο τον άφησε, για να πιέσει ξανά τον Verstappen.

Στον 41ο γύρο, ο Γερμανός μπήκε για τη μέση γόμα ξανά, τη στιγμή που είχε αρχίσει να κλείνει κάπως τη διαφορά του από τον Ολλανδό της Red Bull. Τρεις γύρους μετά, μπήκε και εκείνος για τη μέση γόμα, με τον Leclerc να τον περνά και να έχει διαφορά 6 δλ., με τον Vettel πίσω του, 5ο, στα 5.7.

Ο Bottas μπήκε πρώτα για τη Mercedes, επιλέγοντας τη μαλακή γόμα για τους 20 εναπομείναντες γύρους, και μόλις που βγήκε από τα pits, o Norris είχε επαφή με τον Stroll στην Κ2, με αποτέλεσμα να βγει το Αυτοκίνητο Ασφαλείας.

Αυτό εκμεταλλεύτηκε ο Hamilton που έκανε τη δική του αλλαγή και έμεινε μπροστά, και ο Leclerc που μπήκε για μεσαία. Πλέον, όλοι είχαν φρέσκα ελαστικά, με τις δύο Mercedes να είναι στη μαλακή γόμα. 

Ο αγώνας συνεχίστηκε στον 52ο γύρο, με τον Magnussen να επιτίθεται στον Grosjean, να τον περνά, και να περνά και τον Gasly που έχασε χρόνο στη δική του προσπάθεια να προσπεράσει τον Leclerc, ανεπιτυχώς.

Ο Hamilton ήταν εξαιρετικός, γράφοντας συνεχώς ταχύτερους γύρους, στο 1:18, κλειδώνοντας πρακτικά τη νίκη. Τον ακολούθησε σε αντίστοιχο γυρολόγιο ο Bottas, που όμως ήταν ήδη 2.5 δλ. πίσω του.

Πίσω, ένα «τρενάκι» Grosjean, Sainz, Kvyat, Albon και Ricciardo είχε δημιουργηθεί, με τον Ισπανό να επιτίθεται στον Γάλλο της Haas, προτού ο τελευταίος κόψει την 1η στροφή. Στον επόμενο γύρο, βέβαια, ο οδηγός της McLaren πέρασε 8ος.

Το αυτό έπραξε και ο Kvyat, που άφησε τον Grosjean στην 10η θέση. Ο Albon πίεσε με τη σειρά του για τον 1 βαθμό, χωρίς όμως να μπορέσει να περάσει. 

Τίποτα δεν άλλαξε, και ο Hamilton πήρε την νίκη, την 3η φέτος για τον ίδιο, με τη Mercedes να συνεχίζει το σερί της με το 5ο 1-2 στους πέντε πρώτους αγώνες της σεζόν.

Η βαθμολογία των οδηγών:

  1. L. Hamilton 112
  2. V. Bottas 105
  3. M. Verstappen 66
  4. S. Vettel 64
  5. C. Leclerc 57
  6. P. Gasly 21
  7. K. Magnussen 14
  8. K. Raikkonen 13
  9. S. Perez 13
  10. L. Norris 12
  11. C. Sainz 10
  12. N. Hulkenberg 6
  13. D. Ricciardo 6
  14. L. Stroll 4
  15. A. Albon 3
  16. D. Kvyat 3
  17. R. Grosjean 1
  18. G. Russell 0
  19. R. Kubica 0
  20. A. Giovinazzi 0

Η βαθμολογία των κατασκευαστών:

  1. Mercedes 217
  2. Ferrari 121
  3. Red Bull 87
  4. McLaren 22
  5. Racing Point 17
  6. Haas 15
  7. Alfa Romeo 13
  8. Renault 12
  9. Toro Rosso 6
  10. Williams 0

Πηγή: 4 Τροχοί

Pin It on Pinterest

Shares
Share This