Επιλογή Σελίδας

Του Δημήτρη Μπίζα

το ηλιόλουστο Le Castellet στο ‘Circuit Paul Ricard’ διεξήχθη ο 8ος αγώνας της φετινής σεζόν, που απεδείχθη ακόμα ένας αγώνας απόλυτης κυριαρχίας της Mercedes. Στην εκκίνηση, όλοι φύγανε καθαρά, με τον Hamilton να κρατά την θέση του, τον Sainz να περνά τον Norris και να πιέζει τον Verstappen για την 4η θέση (χάνοντας όμως γρήγορα τη μάχη), και τον Ricciardo να πέφτει 10ος.

Ο Vettel είχε κολλήσει πίσω από τον Norris, περνώντας τον στον 5ο γύρο, τη στιγμή που ο Ricciardo είχε στα μάτια του στον Giovinazzi, κι ανέβηκε στην 9η θέση στον 6ο γύρο.

Μπροστά, ο Hamilton είχε ανοίξει μία διαφορά 2 δευτερολέπτων, ενώ οι 4 πρώτοι ήταν πολύ «σκορπισμένοι» μεταξύ τους, χωρίς να δίνουν μάχες.

Μέχρι τον 7ο γύρο , ο Vettel είχε βρεθεί 5ος κι ο Hulkenberg είχε απαλλαγεί από τον Giovinazzi. 

Η μόνη ενεργή μάχη σε εκείνη τη φάση του αγώνα ήταν εκείνη του Ricciardo με τον Gasly. Ο Γάλλος ήταν με τη μαλακή γόμα, η οποία είχε φτάσει σε οριακή κατάσταση, και ο Αυστραλός με την πολύ καλή μέση ήταν σε απόσταση βολής. Ωστόσο, πρώτος στα pits μπήκε ο οδηγός της Renault για τη σκληρή γόμα, πιθανώς για να βγει από τον βρώμικο αέρα (και όλες τις συνέπειες αυτού) του Gasly.

Εκείνος μπήκε έναν γύρο μετά, στον 17ο, κι εκμεταλλευόμενος το λάθος της γαλλικής ομάδας στο δικό της pit stop, κρατήθηκε μπροστά.

Η μάχη, βέβαια, δεν είχε τελειώσει, και ο Ricciardo πήρε την θέση, καθαρά, στην ευθεία Mistral.

Στον «χορό» των pits μπήκε κι ο Norris, που έβαλε τη σκληρή στον 19ο γύρο, καθώς και ο Sainz στον 20ο.

Μπροστά, ο Vettel είχε αρχίσει αργά, αλλά σταθερά, να μειώνει τη διαφορά του από τον Verstappen.

Ο Ολλανδός έκανε πρώτος τη δική του αλλαγή στα σκληρά, με τον αντίπαλό του να επιλέγει να μείνει αρκετά έξω, μεγιστοποιώντας το stint του.

Ο Leclerc μπήκε για τα σκληρά ελαστικά στον 22ο γύρο, και πλέον έμεναν να «απαντήσουν» οι Mercedes.

Αυτό έγινε με τον Bottas να επισκέφθεται το pitlane στον 24ο γύρο, και τον Hamilton να τον ακολουθεί αμέσως μετά. 

Τελικά ο Vettel μπήκε στον 26ο γύρο, και έπεσε ξανά πίσω από τον Verstappen, με διαφορά 4 δευτερολέπτων.

Το ενδιαφέρον μετατοπιζόταν στο Bottas-Leclerc. Ο Φινλανδός έδειχνε να χάνει έδαφος έναντι του αντιπάλου του με τη σκληρή γόμα, και έμεναν 26 γύροι για να φανεί αν έχει τον ρυθμό να τον φτάσει και τον περάσει. 

Γρήγορα όμως, τόσο ο ίδιος, όσο και ο Vettel από τον Verstappen έχαναν αρκετό χρόνο γύρο με τον γύρο. Κι αυτό, γιατί δεν γινόταν να πιέσουν, καθώς θα έφθειραν υπέρμετρα τα ελαστικά τους. Η Scuderia βρισκόταν σε αδιέξοδο.

Ο Hulkenberg πίεζε τον Raikkonen. Αμφότεροι οι οδηγοί δεν είχαν μπει ακόμα στα pits, έχοντας ξεκινήσει τον αγώνα με τη σκληρή γόμα. Ο Φινλανδός μπήκε πρώτος, στον 32ο γύρο, κι έβαλε τα μαλακά για τους 21 γύρους που απέμεναν. 

Όταν μπήκε και ο Γερμανός στον 36ο γύρο, έπεσε 11ος, 2 δευτερόλεπτα πίσω από τον Raikkonen. 

Τελευταίος στα pits μπήκε ο Stroll, στον 40ο γύρο (!), επιστρέφοντας 12ος στην πίστα. Αυτό έφερε στους βαθμούς τον Hulkenberg.

Προς το τέλος του αγώνα, ο Norris δσκολεύτηκε αρκετά όταν το πρόβλημα με τα υδραυλικά που αντιμετώπισε μετά τον 45ο γύρο του στέρησε το DRS, ενώ μετά άρχισε να έχει θέματα με το τιμόνι, το οποίο έχανε την υποβοήθηση σταδιακά. 

Με 3 γύρους μέχρι το πέσιμο της καρώ σημαίας, ο Hulkenberg είχε φτάσει σε απόσταση βολής από τον Raikkonen με έπαθλο την 9η θέση, κι ο Leclerc μάζευε συνέχεια τη διαφορά από τον Bottas που δυσκολευόταν αρκετά με τα ελαστικά του.

Με δύο γύρους ακόμα για το τέλος, ο Vettel έβαλε τη μαλακή γόμα και στόχευε στο να πάρει τον έναν βαθμό του ταχύτερου γύρου, και τα κατάφερε με χρόνο 1:32.740.

Παράλληλα, ο Ricciardo είχε πιάσει τον Norris που «πάλευε» με το μονοθέσιό του, με τον Raikkonen και τον Hulkenberg να τους έχουν «πιάσει». 

Εκεί, ο Ricciardo πέρασε τον Raikkonen, ο Norris έπεσε 10ος με το θέμα που είχε, κι ο οδηγός της Alfa Romeo μπόρεσε να κρατήσει πίσω του τον Hulkenberg. Βέβαια, ο Αυστραλός τέθηκε υπό εξέταση από τους αγωνοδίκες, γιατί κρίθηκε πως βγήκε εκτός πίστας και πιθανόν να κέρδισε θέση με αυτον τον τρόπο.

Μπροστά, όμως, ο Hamilton έπαιρνε τη νίκη, ολοκληρώνοντας ένα πολύ καλό τριήμερο για τον ίδιο με τους 25 βαθμούς της νίκης.

Επόμενος αγώνας, το GP Αυστρίας το προσεχές Σ/Κ, 28-30 Ιουνίου.

Βαθμολογία οδηγών

  1. L. Hamilton 187
  2. V. Bottas 151
  3. S. Vettel 111
  4. M. Verstappen 100
  5. C. Leclerc 87
  6. P. Gasly 36
  7. C. Sainz 26
  8. D. Ricciardo 22
  9. K. Raikkonen 17
  10. K. Magnussen 14
  11. N. Hulkenberg 14
  12. L. Norris 13
  13. S. Perez 13
  14. D. Kvyat 10
  15. A. Albon 7
  16. L. Stroll 6
  17. R. Grosjean 2
  18. A. Giovinazzi 0
  19. G. Russell 0
  20. R. Kubica 0

Βαθμολογία κατασκευαστών

  1. Mercedes 338
  2. Ferrari 198
  3. Red Bull 136
  4. McLaren 39
  5. Renault 36
  6. Racing Point 19
  7. Alfa Romeo 17
  8. Toro Rosso 17
  9. Haas 16
  10. Williams 0

Πηγή: 4 Τροχοί

Pin It on Pinterest

Shares
Share This